"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Thursday, June 9

SAHABAT!! (episode 1)

Sebelum bercerita lebih panjang,biarlah aku memperkenalkan diri aku dahulu. Namaku ZZ, berusia awal 2o an dan berasal dari negeri pantai timur tanahair. Apa yang ingin aku kongsi bersama korang semua hanyalah secebis kisahku bersama seorang sahabat yang bernama M.
Aku dan M sudah berkenalan sejak dibangku sekolah lagi. Begitupun perkenalan kami berlaku secara tidak sengaja memandangkan aku mengenali SD terlebih dahulu. Rupa-rupanya Sd juga sahabatnya. Jika di imbas kembali saat-saat itu, bahagianya aku. Yang pasti, aku sentiasa riang dan gembira semenjak bersahabat dengan SD dan M. Walaupun ketika itu SD dan M ketika itu baru berusian 19 tahun, namun SD dan M agak matang dari usia sebenar. Bersahabat dengan mereka juga mengajar aku erti persahabatan sejati. Ketika mengenali mereka, aku sebenarnya sudah mempunyai seorang teman istimewa yang benar-benar aku sayangi. Walaupun menjalinkan persahabatan erat dengan mereka, perhatian pada teman istimewaku tidak ku abaikan. Hari-hari demi hari persahabatan aku dengan SD semakin rapat. Walupun jarang berjumpa, kami sering berkirim khabar. Tambahan pula bila dia pun ketika itu benar-benar sibuk mengulangkaji pelajaran bagi menghadapi peperiksaan tidak lama lagi., aku tetap mendengar setiap keluhannya. Menurut SD , dia benar-benar tertekan dengan keadaan keluarganya yang sering berantakan. Dengan keadaan kesihatan yang tidak menentu menjadikan SD benar-benar tertekan. Mujur ada aku yang sanggup mendengar dan berkongsi masalah dengannya. Sekurang-kurangnya bebanan yang ada tidaklah terlalu berat dirasakannya. (to be continue)

Posted by Ujang_MD :: 6/09/2005 04:55:00 PM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.