"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Saturday, October 22

Jiwang nyer!!

Begitu indah alam ciptaan Tuhan.. begitu cantik pemandangan di kala subuh hari.. Sesekali burung berkicauan memecah kesunyian pagi yang begitu hambar sekali.. chewah!! Pepohon kering (i mean pokok kelapa ok ehhe) masih teguh berdiri walaupun masa tumbangnya pasti akan tiba bila2 masa sahaja. Mentari ujang lihat begitu indah menyinari suasana pagi yang hening tetapi perlahan2 di sembunyikan oleh gugusan awan yang begitu cemburukan keindahan yang terbit oleh mentari( mendung jer 2-3 hari nie). seakan awan yang terpilu ehehe. Sesekali terdetik di hati ujang.. Engkau... saper lagi?? Mentari lah.. yang begitu bersinar.. dan begitu kuat cahaya yang boleh kecundang dek awan apabila tiba masanya.. apatah manusia seperti uajng inikan? Kekadang pantai inilah yang ,enjadi tempat uajng mencari ketenangan, mendengar segala keluh-kesah kenangan masa silam dan rimbunan masalah yang menimpa. Derusan air pantai yang tenang, lompatan manja ikan PAUS, JERUNG, JAWS dan adik beradiknya.. seolah2 faham dengan masalah ujang. Kalau boleh bercakap.. setiap butir pasir yang menghiasi pantai ini pasti menemani uajng bersembang dan seterusnya bersimpati dengan nasib ujang ini.. nasib yang tak tahu kemana.. nasib yang tak tahu sampai bila.. kekadang uajng tak mahu lagi hidup dilingkungi masalah. Buat apakan?? Buat sakit jiwa.. uajng kedanag cuba berfikiran terbuka.. walaupun hakikatnya mulut ujang cuba ujang ajak berfikiran positif.. tapi hati kecil ujang sentiasa bercakap benar.. ujang masih merasa sunyi. masih merasa sepi.. uajng masih mencari 2 perkara dalam hidup uajng.. kegembiraan dan ketenangan... walaupun kebahagian ujang telah kecapi sedikit bersama insan yang uajng sayangi ketika ini. Dimanakah hendak uajng curahkan kasih sayang ujang yang melimpah ruah ini?(nazreen? semestinya). Dimana pulak uajng nak mencari ketenangan dan kebahagian? Di mana? Timbulnya persoalan buat diri uajng sendiri.. yang jawapannya tak pernah uajng temui.. AHHHH tengok dah melalut lagi.. tapi itulah disebalik kegembiraan pasti ada kesedihan. Tengok jam di HP sudah menunjukkan pukul 7.30pagi.. uang mengantuk sangat.. tak tertahan dah mata nie.. balik rumah pasti singa betina ada.. tap i kalau tak balik nak tdo kat mana? Sampai rumah uajng mandi terus masuk bilik dan apalagi.. tdo lah.. Sayup2 uajng dengar leteran mak ujang.. tapi mata tetap tak boleh nak buka. mengantuk sangat. Abg ujang ada balik.. baru sampai semalam.. ahh lantak lah yang apsti ujang nak tdo.. Ya allah terkejut jer tengok jam dah kul 4ptg... panic sekejap.. ujang ponteng semayang jumat.. terus uajng call nazreen.. cakap ujang baru jer bangun tdo.. ketawa dia..Tapi kepala ujang berdenyut sangat.. pinggang ujang sakit.. suara ujang pun dah sengal.. rasa tubuh panas sangat.. alamak uajng demam ker? adus memang dah demam.. uajng sakit pinggang sangat2.. uajng bagi tahu nazreen.. di suruhnya uajng letak minyak pans yang dia belikan untuk uajng time ujangs akit 2 minggu lepas.. terus uajng masuk bilik mandi.. biarlah nak citer gak kat korang.. ikut koranglah nak ketawa ke apa ker? duk dalam bilik air.. punylah sejuk.. campur mengantuk.. uajng mandi boegl.. ambil berus gigi ala.. nak bersih gigi lah.. macam mana entah.. terlelap.. terkejut.. bila terasa panas kat konek uajng..waaa.. ubat gigi betul2 jatuh kat kepala konek ujang,.. panas bukan main ehehe.. cepat2 uajng basuh.. merah kepala di buatnya.. bagi tahu nazreen.. ketawa sangat dia..Lps mandi ujang letak minyak urat.. uajng berselimut.. kenapa yer ujang demam lagi?? Begitu sensitif tubuh ujang nie.. Kalu demam biasalah tdo.. celik.. tdo .. celik.. hajat nak berbuka puasa dengan nazreen terpaksa ujang cancel.. sakit kepala bukan kepalang.. time berbuka nanti rasanya terus nak capai ubat.Jam dah menunjukkan waktu berbuka puasa hampir tiba.. waktu senja, malam sudah mula melabuhkan dirinya. Alamak jiwang lagi!! Matahari mulai berselindung disebalik bukit-bukau dan sinarnya mula menghilang. Malam menjelma.. uajng hanya makan sikit jer nasi.. sesuap dua.. tak selera.. lantas uajng telan panadol.. tu pun panadol belas ehsan dari nazreen... uajng masuk bilik terus selimut tebal.. lumur minyak panas lagi. Nazreen pulak tak henti2 tanya khbar ujang.. katany mahu jenguk uajng tapi ujang menghalang.. tak nak susahkan dia. Hmm peluh dah membasahi tubuh.. rasa segar sedikit tubuh tapi ujang tahu tak lama.. hanya bergantung pada ubat.... nanti habis ubat pasti sakit menjengah kembali... Terasa lapar pualk.. tengok nasi tak berselera.. ujang rasa mahu pekene soup... uajng sms nazreen cakap nak kuar kejap.. wah ketat kawalan.. dia bagi uajng 30minute jer.. queen control tul. Lepas makan terus balik rumah.. sms ngan nazreen tak ujang lupa.... duk rumah punyalah boring rasa macam nak pecah rumah.. tak ada arah ujang masuk bilik.. uajng kemas bilik ujang yang macam sarang tikus... duk bersih terjumpa vcd blues yang dulu2.. adus gersang tengok cover vcd tuh. tapi sabar ujang... bulan ramadhan!! Ada panggilan dari Darren.. lama ujang berbual..(DARREN jangan mimpi nak ujang jadi.. ok? ehhee) tengok jam dah hampir kul 12mlm.. nazreen dah senyap.. mungkin dah tdo agaknya.. ujang malas nak kacau.. ujang pun apalagi masuk tdo.. esok kene keje.. adus.. nak tdo jer ada pulak call. selalu macam nie...dari suara ujang kenal.. yup suara abg aziz.. ujang sembang ngan abg aziz walalupun rasa kurang selesa.. katanya mahu beraya bersama ujang hari raya 3-4.. ujang cuma diam.. malas nak mengiyakannya. apapun lama dia bersembang nagn uajng.. sepatah ditanya sepatah uajng jawab.. buat lawak dan macam2.. tengok jamdah hampir kul 2pagi.. esok ujang keje.. harap2 demam dah beransur pulih esok.. cepat2 uajng tamatkan panggilan dengan abg aziz.. mudah uajng kata.. ujang mengantuk.. nak tdo.. dia akur.. Ujang bersendirian lagi.. Rumah uajng di Taman XXX, Seberang Takir.., begitu sepi sekali. Apatah lagi rumah ujang di hujung jalan..dekat ngan pantai.. walalupun sesekali kedengaran suara unggas2 ttapi kesunyian yang melanda jiwa ujang kadang2 boleh meruntun jiwa. Walaupunujang kekadang selalu sibukkan diri dengan berbagai kegiatan luar tapi bila balik kerumah, uajng kesunyian.. sepi.. radio ujang pasang, lagu "I DONT WANNA CRY" cukup mengasyikkan didengar apatah lagi suasana waktu malam cukup menenangkan. "I JUST LOVED THIS SONG, IT IS SO TOUCHING". Kenapa ujang jiwang2 pulak nie.. itulah manusia kekadang ada rasa suka dan ada rasa duka.. pst.......... kroihhhhh

Posted by Ujang_MD :: 10/22/2005 04:17:00 PM :: 1 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.