"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Monday, February 27

UjangMD Layak jadi Tukang Penasihat Ker??

Waaa.. dah jadi perunding nasihat ker ujangmd nie? walaupun diri sendiri pong tak betul ehhee!! Tapi kalau orang nak nasihat kita bagi ekk?? Tak salahkan?? ehhee!!! Rasa beruntung dapat nasihat kat orang.. dapat gak pahal.. hmm yer lah amal jariah pun kurang.. buat ibadat kepada-Nya pun leh bilang ngan jari kan?? so.. ambil lah inisiatif lain dok gitu?? Nie ada email.. kali nie baik jer budaknya.. tak macam si I tuh!!(dapat ko aku jilat bontot ekekee.. kalau ko pompuan burit tuh aku romeng cukup2 ekeke).Kali nie masalah dia orang semacam sama dengan ujang.. time dulu2 hinggalah sekarang.. ujang pun sampai sekarang masih terbelenggu dengan masalah ini.. Tapi ujang pernah melalui.. patut kongsi bersama kan?? Terus terang ujang tak perfect.. sekadar bagi sokongan moral leh lah!! ekekee!!! bedebisss!!!
Salah satu email ujang dapat semalam!!
Assalamualaikum Abg Ujang....Saya baru jer lepasan SPM. Saya ada banyak problem. Ini mengenai diri saya. Harap Abg Ujang boleh bantu saya untuk menyelesaikannya. Saya selalu bermasalah dengan emak saya. Kadang-kadang ngam kadang-kadang tidak. Ada ajer benda yang tak kena. Kadang-kadang mak cakap elok tapi kadang-kadang kasar walaupun tak ada masalah dengan mak saya. Pastu kalau surat saya sampai, emak saya mesti baca dulu, baru le saya pulak. Nak tegur tak boleh, nanti masam pulak muka dia. Baik biar sahaja. Harap abg ujang dapat bantu saya dalam dilema ini.
HIDAYAH, selama, PERAK!!

Wasalam Hidayah!! Waa.. ujang jadi penasihat pulak waaa... jangan marah semua yer ekekee!!! Abg ujang harap hidayah sihat selalu yer!! Sebenarnya apa yang emak hidayah buat itu adalah untuk kebaikan hidayah. Tindakan ngam dan tak ngam tuh semuanya ibarat supaya hidayah tidak pijak kepala dia, biar dia pijak kepala hidayah dulu. Lagi satu masalah berkenaan cakap elok, kasar dan surat hidayah tu... sebenarnya kalau hidayah nie bijak la kan.. emak hidayah tu sedang mengajar sedang mengajar hidayah buat ayat dalam Bahasa Melayu tuh dengan betul sebab dia tahu yang anaknya lemah dalam pelajaran, lagi2 time nak ambil SPM kan?? Semuanya hidayah telah salah tafsir. Jadi jumpalah emak dan minta maaf!! Ok??
Haa... satu lagi nie..kene sangat ngan ujang sifat MALAS!! WAa.. terasa diri ini di sindir huhu!!

Saya harap abg ujang di sana sihat sejahtera. Sebenarnya tahun depan adik nak ambil PMR. Jadi tahun nie kena la buat persediaan dan persediaan tapi adik tak ada masa nak mengulangkaji pelajaran kerana malas dan suka bertangguh-tangguh. Cikgu selalu nasihatkan supaya mengasingkan kerja rumah dan sekolah tapi adik tak pernah buat sebab malas. Azam adik tahun nie untuk berjaya dalam PMR pada tahun hadapan tetapi kalau macam nie lah sikap adik, adik gerenti takkan berjaya. Tolong lah adik abg ujang woiii!!
ADIK BERMASALAH, SELANGOR.
Abg ujang sihat dan berharap adik pun akan sihat dari masalah malas adik nie..(tak tengok uajng malas lagi huhu). Sebelum tu abg ujang ucapkan tahniah sebab adik tak malas ke sekolah. (abg ujang dulu lagi teruk dik.. suka ponteng sekolah.. nyaris2 kene buang jadi pengawas tau..huhu). Kiranya tahap malas adik nie tak heavy sangat la!! Abg ujang rasalah kan?? untuk mencapai azam adik itu abg syorkan adik jumpa la mana-mana cikgu yang bernama AZAM hehehe!! Minta bantuan darinya bagaimana untuk mencapai azam adik itu. Tak de la dik.. abg ujang gurau jer!!! Senyum sikit sayang!! Tak ada sesiapa yang dapat nak bantu adik melainkan diri adik sendiri. Kalau sungguh bagai dikata tepuk dada tanya selera nak dapat "A" atau "E". Apa yang perlu adik buatkan.. tenangkan fikiran dan ubah sikap negatif kepada positif. Selain itu adik bolehlah mendengar lagu kumpulan KRU.. yang abg ujang dah letak untuk di download dalam blog nie ok?? sebagai pembakar semangat untuk adik berubah!!
P/s## ikut jer cara abg ujang. tak payah pening2.. kalau malas.. ikut jer malas tuh senang!! (memesongkan akidah ekke) IKut mati hang/!!!

Posted by Ujang_MD :: 2/27/2006 11:02:00 AM :: 3 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.