"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Saturday, March 18

Indahnya Khabar!!

Ohh sudah siang rupanya.. ngak bisa ujang bangun lagi.. nak ke kantor hari ini masih lagi bercuti!! Opss.. jadi org indoniesia lah pulak ehhe! Mak dah pi buat keropok dan ujang masih lagi bersadai kat rumah!! Kekadang uajng pikir gak..kita orang masih muda tapi bila suruh buat kerja.. dok orok lah(tak larat).. pahtu macam2 alasan lah yang di bagi.. dan ujang pun tak terkecuali!!
Anak sedara semua dah balik rumah dia orang.. esok dah start sekolah!! So... tinggal lah ujangs eorang kat rumah kampung usang itu!! pergh.. memang usang!! itulah rumah hasil mak ujang sendiri!! walaupun rumah ujang tak lah besar mana..tapi cukuplah ujang dengan mak gembira!! Ouchh.. bila kita perlukan duit macam2 lah masalah timbul.. nie haa..handpone pulak buat hal!! Ujang pakai 2 pone.. pone yang baru tuh entah lah.. duk meragam!! biasalah beli yang 2ndhand!! Hari tuh nak leak mp3.. pergh .. terjatuh.. so getar tak ada bunyi pun tak ada huhuhu!! sedih tul.. terpaks pakai handpone lama!!
Tu lah pasal.. pakai yang lama gak.. kalau handpone leh cakap dah lama dia cakap.." haa.. balik2 aku jugak yang ko cari".. hehe.. habis madu sepah di buang lol!! ujang mandi.. aduh.. muka memang teruk betul.. 2 hari lepas duk makan budu!!! sedih tengok muka maha azab huhuhu!!! Naik jer mandi.. ujang makan. nasi goreng memang hari2 ada.. nak mual dah.. tapi kalau tak makan nasi goreng nak makan apa lagi!! Tapi yang best keropok yang di goreng tanpa di rebus.. korang pernah makan tak?? ehehe! yang tu buat ujang tertarik tuh!!
Mak memang tau yang ujang suka keropok goreng yang tak di rebus terlebih dahulu!! Biasalah kalau dah kenyang tu kan??? duk mengadap tv jer lah!! Ehh. memang boring.. ujang tak tahu nak buat apa.. nak ke rumah nazri.. nazri keje hari nie.. aduh.. nak ke rumah din pun rasa malas pulak!! Pi kat makcik zainun nie ok gak!! hahaaha!!
Dari jauh kelihatan makcik zainun yang duk leka menggetel keropok.. di uli dia tekan perghh kalau lah konek ujang di uli macam tu kan best jugak wakaka!! Ujang duk esik mak bedah aduh gelagat dia.. memang lupa dunia time melatah.. mak marah kan ujang sebab makcik bedah sampai naik sempuk(orang tua tuh ada lelah).. kang tak pasal2 kerah kejung dok gerok.. mati situ lalu ekkee!! Tak leh lah.. kalau makcik zainun marah gak.. kene ikut lah.. kalau tak halilintar akan datang dengan sendiri walaupun susana ketika nie tenang!!
Makcik zainun pun satu.. ujang surojh pakai HP tak nak.. bukan suruh hantar sms ker.. cuma senang kalau uajng nak call. tu jer!1 pergh.. ila orangsuruh beli tarik muncung 14.. susoh bahse sunggoh lah!!Ujang memang boring.. sambil tuh duk bersms dengan lily.. eina pun ada.. tak pernah putus sms hehe!! Boi pun ada.. Ujang ke rumah umi.. duk ngadap pc lagi bagus.. lagipun uajng dah janji nak tolong intan buat layout baru!!
So.. terus lah uajng buat layout baru untuk intan nie.. perghh.. manyak susah lol.. nak cari ciri2 ke perempuanan.. tu pun mintak tolong umi yang pilih kaler.. kalau tak blurr ujang ehehe!!! sudah pun dah lewat lepas.. hampir jam 8mlm.. Mak call.. alamak.. mati.. huhuhu.. keropok lekor yang dia suruh hantar kat mak sedara ujang..uwaa... ujang lupa nak hantar.. uwa... dalam raga motor berbau keropok lekor huhuhu!! alamak!! mati ujang kali nie!! Ujang kasi kepok tuh kat umi!! suruh umi melantak ekeke!!
Ujang terus balik rumah..tahan telinga jer lah!! Ujang terus terang bagi tahu.. hidup ujang sekarang hanya dengan mak!! Biarlah jahat ujang dengan mak sahaja!!Hari dah malam.. betul kata Lily.. Bila ujang merenung.. terleka ujang melihat kemesraan mereka berpasang-pasangan bersenda keriangan. Apa yang lily katakan itu benar.. Bila bertanya pada diri sendiri mengapa ujang tersisih di ulit mimpi sedih?? haruskah ujang menbandingkan nasib diri dan tuah orang?? Haruskah uajng melupakan segala kurniaan??
Entah mengapamata ujang ini.. halaman orang nampak berseri.. laman sendiri berwarna-warni tak bererti.. terlalu asyik memandang bintang-bintang.. merenung bulan tinggi di awan.. bumi di pijak rumout yang hijau ku lupakan.. Entah mengapa sering terlupa rahmat yang tiba berbeza-beza untuk semua kurniaan-Nya!! Betul kata Lily jugak.. Jangan asyik memandang bintan dan merenung bulan tinggi di awan.. Bumi di pijak rumput yang hijau di lupakan!! Oh tersentuh ujang!! Aduh dah feeling doh!!
Mood ujang cepat sangat berubah kalau sesuatu perkara tuh berkaitan dengan ujang!!Lily berpesan lagi..Ambil lah masa untuk memahami hati dan perasaan kawan, kerana dia juga seorang manusia, dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang, sedih dan kecewa.. dan dia juga ada kelemahan serta dia juga perlukan kawan sebagai kekuatan. Kita selalu melihat, dia ketawa tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangka!! oh.. itu menyedarkan.. yeah!! Ujang suka merenung kembali apa yang lily katakan!!
Katanya lagi.. seorang anak tidak akan mengetahui kasih sayang ibu bapanya terhadapnya sehinggalah mempunyai anak sendiri.. Rasa terkene urat saraf ujang.. berfikir sejenak.. yes.. betul katanya!! Hanya keluhan yang menjadi santapan halwa telinga ketika ini.. rengetan dan penyesalan! semua sekali!! Jadikan lah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran, masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan dan masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan!! Perghh.,, adus!!
Pernah ujang cakap.. andai mak tiada lagi.. apa yang perlu ujang lakukan.. uang tak ada sesiapa lagi di dunia ini!! sumpah.. ujang hanya ada mak. dialah ibu dan ayah ujang!! dia yang menjaga ujang!! Luluh hati... Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata!! Ohh!! Abg din ada sms ujang semalam.. entah uajng rasa makin dekat dengannya!! baik abg din nie.. lily pun ada semalam.. eina sekali!! Boi pun ada semalam ehhee!! Ujang tdo awals emalam.. yer lah esok kan keje... tidur lah ujang.. teringat kecik2 mak suka tepuk punggung ujang time nak tdokan ujang!!zzzzzz

Posted by Ujang_MD :: 3/18/2006 08:41:00 PM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.