"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Monday, March 13

Terluka!!!

Dingin betul cuaca di luar!!! Sejuk tetapi nyaman!! Ujang celik mata.. bersyukur kepada Illahi kerana ujang masih lagi bernyawa!! Terus ujang masuk bilik air dan mandi!! Ujang betul2 tak ada mood!! Seakan ujang masuk ke alam sendiri.. memikirkan perselisihan faham antara mak dengan ujang!! Terngiang-ngiang di telinga apa yang mak utarakan semalam!! Betulkah apa yang mak katakan itu?? Ujang hanya mampu mengeluh.. mengeluh lesu!! Ujang terus siapkan diri!! Gel di calit ke rambut.. di sikat rapi!! Baju di perbetulkan.. stokin di ampaian ujang ambil lantas memakainya!!
Ujang tak makan juadah yang mak sediakan!! Mak ada tegur kenapa tak makan?? sepatah ujang menjawab.. yang ujang dah kenyang!! Sambil perjalanan ke tempat kerja.. fikiran maih menerawang!! Jahat sangatkah aku?? Aku ke yang paling banyak lukakan hati mak?? Aku ker yang selalu buat mak menangis!!?? Yupp.. ujang akui ujang memang jahat.. tapi itu dulu!! Semasa ujang betul2 daif tentang kehidupan.. dan mak dah berjanji tak nak ungkit kisah lama!! tapi sekarang kenapa kata2 tuh boleh terpacul dari mulutnya!!??? Munkin mak terlampau geram denganujang kut!! Biarlah uajng sedapkan hati sendiri!! Sampai kat tempat kerja terus uajng lakukan tugas seperti biasa!! Mishu ada datang.. duk sembang2 ngan ujang tapi hati nie rasa tak keruan!!
Hanya mak bermain di fikiran!! Kekadang ujang rasa uajng di pihak yang betul!! Tetapi bila di fikir.. ujang sebagai anak.. uajng yang patut mengalah!! Tapi.. bukan ujang nak tunjuk ego dengan mak!! Tapi ujang betul2 kecik hati.. hati uajng tersentuh betul bila mak cakap macam tuh semalam.. Ujang cuba bersikap positif.. anggap apa yang mak cakap tuh hanyalah gurauan tapi hati uajng tidak begitu!! Entah lah... hari nie keluhan semata2 dari ujang!! ujang online ym!! Lily ada.. Lily banyak bagi nasihat kat ujang!! Apa yang lily katakan itu semua betul!! semua yang dia cakap ada benarnya!! Rasa bebanan ujang kurang bila shared dengan kawan2!! Sekarang hanya kawan tempat ujang bergantung!! Terima kasih lily!! Time lunch ujang tak keluar!! uajng duk habiskan kerja2!! Anak sedara ada call ujang tanya kenapa tak balik.. katanya Tok Ma masak nasi untuk ujang.. ujang cuma cakap.. yang ujang busy!! Along pun ada chat dengan ujang!! Abg din.. Ken.. dan kawan2 yang lain.. adanya mereka semua buatkan uajng lupa sekejap tentang masalah ujang!!
Dah tiba waktu pulang.. bergegas uajng pulang kerumah!! Mak dah balik buat keropok.. agak awal!! Mak tegur ujang.. suruh makan nasi!! Ujang mejawab yang uajng dah kenyang!! Sebenarnya uajng tak leh tengok muka mak!! uajng rasa sedih sangat!! Biarlah korang nak kata uajng apapun.. uajng betul2 lemah bila berlawan perasaan dengan mak!! Ujang ambil pakaian kerja untuk esok.. terus keluar. rumah umi tempat sasaran ujang!! Umi tahu yang uajng gaduh dengan mak..Umi ada nasihat jangan ikut nafsu marah tuh.. tapi umi tak tahu..ujang betul2 terluka dengan mak!! Ujang sebagai anak patut mengalah.. uajng try.. tapi.. ujang nak luahkan melalui kata2 pun uajng tak dapat apa perasaan ujang sekarang.. betapa luluhnya jiwa ini!! ujang hanya mengadap computer.. hanya pc menjadi peneman ujang!! hari dah malam! Telefon rumah umi berbunyi.. ujang tahu umi tengah bercakap dengan mak!! Pasal uajng pasti di selitkan sekali!! ujang tak kemana semalam!!
Hanya duk kat rumah umi.. menunngu waktu untuk ujang tdo!! Tapi uajng tak dapat lelapkan mata!! Ujang keluar rumah.. duk tengok bintang di langit.. indah nian.. cukup indah di pandang mata!! luas terbentang alam ciptaan tuhan yang tak bertepi.. langit yang tiada tiang tetap utuh berdiri!! tapi ujang?? adakah segagah itu untuk terus hidup?? entah lah!! Ujang ada janji nak call ajib.. terus uajng call.. tapi tak lama.. batery hp low!! sempat jugak call boi sekejap!!(wah bercuti sakan boi ke penang).. Tak ada apa nak buat.. nak tdo tak dapat ujang masuk ke dalam rumah.. melayari internet.. umi sudah lena di buai mimpi!! uajng online Ym!! Abg din dan Timun ada online.. abg din banyak bagi nasihat.. dan ajar ujang bahasa. truttt malu nak bagi tahu hhehe!!(thnxx abg din).. dan timun.. Timun kawan rapat ujang.. walaupun uajng tak pernah mengenalinya.. hanya sekadar kawan di alam siber.. tapi uajng terasa begitu dekat dengannya!! Timun bagi kata perangsang kat uajng sampai ujang terasa sebak!!
Ujang tak mampu nak bendung perasaan uajng lagi!! air mata menitis di pipi.. Timun tetap setai mendengar rintihan ujang!! Satu sahaja yang selalu bermain di fikiran ujang.. ujang tak ada sesiapa di dunia ini.. melainkan emak seorang tempat uajng kongsi masalah.. tempat ujang bergurau senda...!! tapi bila mak tak ada!! argh!! Abg Din mungkin dah tak tahan mata.. uajng stop chat dengan abg din jam 4pagi!! Terus ujang continued di udara dengan Timun.. Jam dah melewati pukul 6pagi!! uajng betul2 mengantuk.. tapi ujang betul2 terasa lega!! Terasa yang masalah uajng telah uajng kongsi dengan kawan yang betul2 memahami ujang.. betul kata timun sejak perkenalan pertama kita orang melalui email.. " ujang kita dekat.. tetapi jauh.. betul katanya!! Thnxx timun... uajng tdo sekejap untuk menghilangkan penat mata yang asyik mengeluarkan air jernih bila ujang bersuara!! zzzzzz


Posted by Ujang_MD :: 3/13/2006 10:40:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.