"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Monday, April 9

SEDU - SEDAN..

Pernah tak korang rasa nak menangis.. buat itu tak kena buat ini pun tak kena?? Rasa macam nak menangis.. rasa macam nak melaung kuat-kuat.. lepaskan apa yang terbuku kat dalam dada ini.. Yup.. itu lah diri Ujang... Tatkala diri ini teringatkan perkara yang lama.. sendu kembali datang. ujang bukan ada masalah dengan makcik zainung, shakira,, JOHN, anak angkat makcik zainung yang baru ISABEL. Tapi Ujang teringatkan si dia. Entah lah.. kenapa perasaan itu datang ketika Ujang begitu bahagia bersama mak.. Kenapa Ujang teringatkan kisah lama... kisah cinta?? Kenapa?? Betul.. sampai bila kita nak bersendirian tanpa teman?? Sampai bila Ujang nak hidup tanpa ada orang yang Ujang sayangi?? Makcik Zainung?? Yup.. cintanya Ujang pada dia tiada tolok bandingnya.. Hidup seorang manusia.. korang tahu bukan??
Bila Ujang meronda-ronda di tepi pantai.. banyak orang... ada yang berkasih-kasihan.. ada yang bersenda-gurauan.. tapi Ujang?? Masa ini lah datang pelbagai persoalan... masa ini juga bertalu-talu datang segala kenangan.. Adus.. ujang kusut.. kusut memikirkan.. Kenapa dirinya menjengah di fikiran ujang ketika ini... sudah lama.. sudah berbulan lamanya Ujang berpisah.. tetapi kenapa hari ini teringat kembali??
Ya Allah Ujang malas pikir kenangan lalu.. biarlah ia nya menjadi seperti pasir yang di tiup angin di pantai... bila tiupannya terkena pada gigi pasir.. maka ratalah ia.. Ujang mahu kenangan Ujang seperti angin yang lalu.. Ujang tak mahu ingat lagi.. Tolong lah.. Seluas-luas pantai di lautan Ujang lepaskan keluhan.. namun tetap hambar dengan seribu persoalan.. makin bertimbun kenangan memasuki fikiran. Hanya ombak laut yang berbunyi riang.. suaranya tiada henti.. tetap setia pada pantai yang menanti.. tapi manusia??
Entah lah... hanya itu yang mampu ujang luahkan.. Tiada apa yang di gambarkan pada diri Ujang ketika ini. Hanya sendu-tangis.. itu sahaja yang mampu Ujang lakukan. Biarlah luka ini menyiksa jiwa Ujang. Biarlah kasih Ujang tak kunjung tiba kerana pada hakikatnya diri Ujang juga yang akan di persenda. Ujang hanyalah seorang insan biasa.. Ujang akui Ujang lemah pada rayuan manja kerana Ujang mungkin boleh terlena dan di buai mimpi yang mesra. Pada cinta yang pura-pura dan hampa...Biarlah juga kasih menyiksa jiwa Ujang ini... Biarlah Ujang juga yang mengemis cinta ini.. kerana dari sejak mula lagi diri Ujang juga yang mudah tergoda.. jadi biarlah Ujang yang terima balasannya.
Lama juga Ujang bertelaku di tepi pantai.. dapat sedikit ketenangan walau tidak sepenuhnya.. Ujang perlu tabah.. biar lah Hidup perlu di teruskan dan Ujang mesti terus di hadapan.. tidak sesekali ujang melangkah ke belakang.. Balik rumah.. tiada apa yang Ujang fikirkan.. Ujang teringat lagu Mouriey yang di sumbangkan.. Terima kasih Mouriey kerana sudi berkongsi kedukaan.. dengar lagu tersebut hilang sedikit rasa kesedihan.. yang tergambar kini hanya senyuman..mata tertutup.. tiada apa lagi yang di ingatkan.. terima kasih teman-teman dengan kehadiran kalian... zzzzzz.
Kerabu Pucuk Paku - Mat Over DOWNLOAD

Kerabu pucuk paku sayur kacang
Panggang ikang puyu tumbuk sambal belacang
Celur pucuk labu buat ulam
Tanok nasi beras usang.. ooo
Ikang kering anok tambang

Nak makan sedak kita pitih tak dok
Bini beranok rapat anok rama telajok
Kalau pisang sikat kite dok dang koyok
Ade lagi hok duk teriok
Hok ni kecing hok ni berok

Tamboh pulok keje buleh sikit sikit
Banyok hok duk sajer perabih duit
Lepah-lepah isyak dok dang makang nasi
Bosang anok duk jerit..ooo..
Pagi-pagi mitok duit

c/o

Kadang-kadang mari pikir dalang hati
Macang maner care nak tamboh rezeki
Mujurlah pagi ni ade saing mari
Ajok nege kecik-kecik..ooo..
Rase senang dalam ati

Ambe nege buat kusi rotan
Ade warne coklat warne itang
Nak ator dekat jabat keraftangang
Jalan Conley Bukit Bintang
Ooo Buleh tamboh pendapatang

Begitulah care kalu mau idup
Buat ape saje yang kite sanggup
Jangan duduk saje buat bucit perut
Lame-lame buleh meletup
Ooo....Anok bini buleh cabut

Ulang (c/o)

Orang tue dulu ade bese pesan
Kalu-kalu kite nok wi anok jarang
Rebuh akor kayu buwi bini makang
10 tahun buleh sorang
Ooo... baru ceroh mase depang

Posted by Ujang_MD :: 4/09/2007 08:31:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.