"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Thursday, March 27

TERISTIMEWA

Sedih dengan perjalanan hidup yang terlalu menduga.. Kenapa jiwa kadang-kadang terlalu mudah pedih?? Kenapa hati kadang-kadang mudah merintih?? Ini lah ungkapan dari kak mayang untuk Ujang.. Di suruhnya Ujang postkan ayat-ayat ini.. tapi terdetik di hati Ujang di sebalik sms yang kak mayang hantar itu..Seakan kena jua dengan diri Ujang.. Mungkin sedikit sebanyak Ujang boleh mengolah.. tapi entah lah.. adakah Ujang hanya pandai bertutur tapi tak pandai melakukannya??

Akak..... Ujang minta maaf andai tersalah cakap melalui posting ini.. sekadar cuma meluah dan merasanya.. sama-sama kita kongsi.. sama-sama kita teladani.. Sebenarnya, sangat beruntung kak orang yang berada di tempat yang tinggi. Kerana ketinggian itu memungkinkan untuk melihat bagaimana manusia hidup, dengan sebenar-benar hidup. Macam Ujang ni kak, tingkat 4 ini dengan ruang legar di luar yang menghadap kepada laluan, pandangan Ujang cepat menuju ke arah sasaran selagi sasaran berada didepan selagi sasaran tidak perasan.

Sekali pandangan Ujang jatuh menimpa lelaki berjubah kelabu, berjalan dengan tangan kanan yang dihayun, tangan kiri memutar tasbih sambil bibir melazimi zikrulalh, tak dapat Ujang duga fikirannya. Namun jelas dia dengan lagaknya menggambarkan ketenangan. Betapa keriuhan manusia asing di sekitar, kebisingan kenderaan yang berlegar bukan penghalang buat insan berjiwa besar.

Matahari yang tadinya cerah mula kian suram, bukan malu kerana dipandang orang tapi akur dengan janji, esok kan datang lagi!Sedangkan matahari tahu jadual berangkatnya, lelaki yang comot oleha ralik dengan zikirnya, dan semua yang sedar,faham tugasnya, tapi Ujang masih lagi di tingkat ini. Ketinggian yang Ujang kecapi nikmat setajam pisau,akan menghiris apa saja yang ada di depan, yang dihiris akan terluka.


Mana lebih beruntung orang yang diberi pisau untuk menghiris ataupun orang yang tiada senjata dan tiada apa yang menjadi mangsa. Ingat kak kita sekarang berada di ketinggian yang sama pada pandangan orang! pada pandangan tuhan, tiada ruang untuk didiami kalau beginilah hidupnya.

Matahari tadi telah tiada, seolah-olah tak seronok dengan kalam Ujang. Ujang sendiri tak mahu tapi kelaziman Ujang untuk bercerita bila keliru. Keliru dengan kemahuan hati yang melampau, jauh mengatasi kemampuan diri yang belum terbukti. Akak.......untuk kembali turun ke bawah agak payah! Tapi payah lagi untuk kekal di tempat tinggi kerana tinggi itu perkiraan hati. Ingat kak musim di hati boleh kembang dan juga boleh mati.

Posted by Ujang_MD :: 3/27/2008 08:50:00 PM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.