"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Wednesday, January 18

Teman pengubatku!!!!

Hari ini Nazreen yang kejutkan ujang(thnxx nazreen).... banyaknya kawan yang berjasa dengan ujang!! Terus terang ujang cakap.. terus terang ujang katakan!! Kawan2 lah pengubat diri ujang!! Kawan2 jugaklah yang banyak bagi perangsang pada diri ujang!! Bagi kata semangat.. bagi dorongan!! Teringat ujang kisah silam!!! Pertanyaan yang penuh bermakna dan sampai sekarang bila ujang kenang leh tersenyum sendiri!!Ujang mengenali seorang hamba allah nie dalam internet jugak!! namanya.. tak apalah biarlah ujang sorokkan!! dia selalu baca blog uajng sampai sekarang.. dulu kita orang akrab... pernah sekali mahu berjumpa dan bersua muka!! tapi mungkin belum masa dan mungkin dia terguris dengan sikpa ujang.. yup.. dia memang sensetif orangnya!! ujang terjumpa blog si###!! hari2 uajng ikuti kisahnya.. sehinggalah sekarang.. tapi sekarang nie dia jarang update.. mungkin sibuk dengan kerjanya di P###!!! Sehinggalah suatu hari terdetik di hati uajng untuk menghubunginya melalui email!! kita orang selalu berutus email!! dan hanya satu soalan yang ujang bertanya padanya!! Kenapa dia citerkan kisah hidup suka dan dukanya??? mudah katanya!! "Saya tak ada orang untuk mendengar masalah diri saya.. bila saya bercerita pada daun dia hanya pandai berayu di tiup angin... bila saya bertanya pada kayu.. tunggul membisu.. so bila saya luahkan masalah saya dalam blog.. saya ada kawan2.. walaupun saya tak mengenalinya namun hati saya puas bila masalah saya turut di kongsi bersama!! Bila saya menulis.. saya rasa puas!! saya rasa bebas!! Bila saya susah kawan2 bagi semangat pada saya!! walaupun ada masalah melibatkan kewangan..berbekalkan.. semangat kawan2.. perasaan tuh dapat saya luputkan!! Itu cara saya.. Kenapa ujang bertanya??? Hmm sebab saya pun mempunyai masalah yang sama seperti yang awak rasakan dahulu!! Hmm kenapa tidak awak meniru gaya saya.. cara saya?? saya tak pandai!! langsung tak pandai!! Tak apa uajng belajar dari kesilapan!! Yup.. ujang mula ikut caranya.. hasilkan blog.. citer apa kehidupan uajng sehari2... sehingga sekarang!! Memang perit.. permulaan blog.. tiada siapa yang peduli.. cercaan pun dapat.. yer la dunia ### siapa yang suka..hanya jiwa yang sama dapat merasa apa jua jerit perit yang di lalui!! yup.. hanya orang yang merasainya sahaja yang dapat fahami!! Dan sekarang... betul kata beliau!! sekarang ujang dapat kongsi kehidupan uajng dengan kawan2.. dia pun tersenyum dengan usaha ujang sampai sekarang.. Thnnxx ####!!(harap sangat ujang dapat jumpa dirimu walaupun kamu banyak berahsia)!! hmm mudah-mudahan!! Hajat??? yupp.. uajng dah mencuba!! TETAPI ASAM JAWA BERBAKI 5!! HMM bukan nak percaya.. tapi sekadar usaha!! dari sini kita dapat nilai keupayaan kita!! Abg Shidie pun ada call ujang.. hmm thnx jugak lah kat abg shidie(abg lewat ekeke)!! mandi!! terus ketempat kerja!! ujang tak makan.. langsung tak sentuh makanan ataupun minuman.. cuma ambil sebiji buah rambutan duk melahap sambil drive!! hmm manis jugak!! ekkkee!! kerja banyak.. apapun ujang gembira!! Semalam uajng ada tinggalkan pc sebab download movie ngan software.. hmm memakan masa hampir 22jam.. fuh! apapun best citer ### Latter Days Tuh(thnxx bboy ehehee) Ujang buat kerja macam biasa...time makan pagi uajng hanya duk layan perasaan.. time lunch ujang keluar.. balik rumah!! Siap mandi... Hmm memang panas hari nie!! basah kuyup baju kemeja!! Bila dah mandi segar-bugar lah sikit tubuh!! ke tempat kerja pun rasa tak liat!! terjumpa mishu pulak kat trafic lights.. buat pe entah dia pergi ke arah jalan rumah ujang!! sedangkan rumah dia menghala ke bandar... hehee(biarlah ujang.. hal dia ehehe). bergandingan ke tempat kerja ngna mishu!! Ujang online ym.. eizmil ada.. lin ada.. cik eina yang uajng sayangi pun ada!!Adi pun ada!! Man ada sms uajng(thnx man.. bagi pendorong) Arez ada invite uajng dalam..### voice chat.. hmm ada jugak lah kenal ngan sorang2 lagi kawan baru!! time nak balik hujan pulok!!!terpaksa lah uajng tunggu hingga reda dulu hujan.. tak lah bosan coz madshah call.. ehhe(thnx madshah... ko memang baik). sharifuddin ada datang ke kuala terengganu... tapi cuma seketika coz.. dia ada keje kat KB.. so uajng tak jumpa lah dia..sedih(tak per shah bulan depan pulok ekeke). Pukul 6ptg uajng pulang ke rumah!! duk kat rumah.. terlelap sekejap!! perghh kalau tdo time nie mesti mamai jer tubuh!! yang pasti radio buruk telah berkumandang menandakan makcik zainun uajng tengah mengeluarkan aura petirnya!! so sepantas kilat ujang bangun.. pi mandi!! malas nak layan!! sampailah ke malam.. nazreen ada call ujang.. nak makan malam bersama!! mungkin ujang moody kut semalam.. cakap pun macam tak nak jer semalam!! Nazreen terus hempas telefon.. hmm dah tahu dia marah!! biarlah.. tak kebulur pun kalau dia takkuar makan ngan ujang!! Din ada datang ke rumah.. uajng keluar dengannya!! biasalah pi ronda2 sementara tunggu waktu tdo! tapi sekejap cuma.. dalam on the way balik abg shidie ada call ujang.. hehe(sorry bang wei kui kui)... bukan per.. nak tengok citer..rosyam noor.. hehe dah last episode malam nie.. best citer dia..s ambil tuh duk layan sms gak ngan madshah!! Izati??? jangan salah faham k.. semua uajng ambil kira!!! Nak tdo tuh.. sharifuddin call uajng.. dah lama kita orang tak berborak.. mungkin dia bosdan kut duk kat KB..!! laam jugak lah.. ehh sambungan pulak dari abg shidie sembang lagi ehhee!! mata dah mengantuk.. apalagi tdo la!!zzzzzzzz

Posted by Ujang_MD :: 1/18/2006 09:22:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.