"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Monday, July 24

FIRASAT JER!!

Konsert AF4 (Konsert KeLapan (8))Dah Updated!!! Harap Maklum!!!
Pernah tak korang orang banding kan sifat manusia mengikut unsur alam?? Hmm Kalau gaduh dengan Sal selalu inilah yang sal ungkitkan.."Abg tuh bla bla bla Sal plk bla bla bla" hehehe!! Yup.. kekadang bila di fikir benda nie ada logiknya jugak!! Unsur atau elemen tanah, air, angin dan api bukan sekadar mempengaruhi alam ini tetapi juga dalam diri manusia.(hmm terutama sekali Sal.. ehehe).
Pernah ujang dengar lah. elemen2 seperti ini di ambil kira khususnya dalam adat lama untuk menentukan kesesuaian jodoh sebelum berumah tangga.(Skemanya ayat ujang. hehe try cuba penggunaan bahasa melayu yang betul). Dengan berdasarkan huruf (Arab) pada pangkal nama, korang boleh menentukan unsur atau elemen yang kita naungi dan menyatukannya dengan bakal isteri atau suami. Sama ada korang percaya atau tidak "TEPUK DADA TANYALAH SELERA WAKAKAA)
D
i sini Ujang try sendiri buat perbandingan bagi diri ujang lah.. jangan korang samakan dengan yang korang pulak ambik kertas try selidik sendiri wokey??? Haa!!!


Mengikut perkiraan unsur ini:::
Anak (1) Sulung : TANAH
Anak (2) Tengah : AIR
Anak (3) : API
Anak (4) : ANGIN
DAN SETERUSNYA............



Contoh 1:: LELAKI TANAH PEREMPUAN AIR
Ujang rasa saling memahami dan aman damai. Lelaki pulak sure takkan curang pada pasangannya dan pompuan pulak taat sangat! Kalau bertengkar pun saling mengalah walaupun benar!


Contoh 2: LELAKI TANAH PEREMPUAN API
Kasih sayang yang korang pupuk tak berapa nak menjadi. Pompuan selalu mahu menang bila bertengkar dan Lelaki pulak susah nak menang akibat kene queen Control wakaka!!


Contoh 3:: LELAKI TANAH PEREMPUAN ANGIN
Kurang stabil dan mudah bergoncang tapi cepat tenang.(Ala korang bukan tak tahu kalau angin kan?? eheh dah lumrah huhuhuu). Pompuan tak curang dan suami pulak sentiasa taat. Kalau korang bercerai kahwin lagi wakakaa.


Contoh 4:: LELAKI TANAH PEREMPUAN TANAH
Harmoni, sependapat tapi tak selalu. Tak banyak seri atau berwarna-warni kerana masing-masing mempunyai karektor hampir sama. ( Betul ke penggunaa ayat nih?? kene taji ngan sal nanti)


Contoh 5:: LELAKI AIR PEREMPUAN AIR
Hidup sepakat tapi tak lama mana. Perhubungan selalu di uji dengan air mata sementara rumah pula sering kehilangan tangga akibat banjir wakakaa!


Contoh 6:: LELAKI ANGIN PEREMPUAN ANGIN
Cenderung bertelingkah tapi bersedia berbaik kembali demi kepentingan perhubungan yang kian bertambah tahun demi tahun demi tahun demi tahun ehehe!!


Contoh 7:: LELAKI API PEREMPUAN API
Haaa. yang ini hebat!! Perselisihan dan pertengkaran lazimnya hebat berlaku tapi tidak berpanjangan. Banyak berpunca dari sikap mahu menundukkan antara satu sama lain.

Ehhhh duk cakap pasal nie.. Ujang Air.... Sal pun Air.. Uwaaaa.... patutlah Sal selalu berendam air mata huwaaa.. Ampunnn sayang huhuhu!!! wakakaka!!!


Posted by Ujang_MD :: 7/24/2006 10:45:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.