"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Monday, July 24

KUSZA JADI UNIVERSITI PENUH!!

Ohh.. bangga Ujang.. bila baca articel dalam akhbar Hadhari menyatakan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu meluluskan rang undang-undang bagi membolehkan Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin (KUSZA) di jadikan sebahagian daripada Universiti Darul Iman Malaysia (UDM). Rang undang-undang yang dinamakan Enakmen Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin (Pembubaran) 2006 di luluskan pada hari terakhir persidangan DUN (19 April).
Pengerusi Jawatan Kuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains & Teknologi dan Sumber Manusia negeri ketika membentangkan enakmen itu menegaskan langkah Kerajaan Negeri menyerah KUSZA kepada UDM amat wajar dalam usaha meningkatkan mutu pengajian institusi pengajian tersebut. Beliau berkata dalam dialog yang diadakan dengan tenaga pengajar dan kakitangan pusat pengajian berusia 25 tahun itu, kesemuanya 574 kakitangan bersetuju dengan cadangan untuk menyerahkan KUSZA kepada UDM.
Soal peruntukan yang perlu disediakan oleh Kerajaan Negeri Terengganu bagi mentadbir KUSZA tidak timbul, tetapi ia lebih kepada usaha bagi meningkatkan kualiti KUSZA itu sendiri" tegas beliau. Beliau menangkis anggapan wakil rakyat pembangkang kononnya tindakan menjadikan KUSZA sebahagian daripada UDM mengurangkan peluang rakyat Terengganu untuk belajar di institusi pengajian tinggi kerana perkara ini tidak akan berlaku.. Hmmm macam2 bila ada perkara baik nak di lakukakan macam2 pihak pembangkang duk menangkis ehehe!!

Posted by Ujang_MD :: 7/24/2006 10:19:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.