"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Monday, June 25

DETIK INI

Mungkin di suatu ketika nanti Ujang tidak berpeluang bercerita lagi. Mungkin di saat itu, Ujang tidak lagi ada di sini. Di ketika itu, detik waktu akan berlalu tanpa hadirnya diri Ujang lagi. Dan di detik itu, tidak perlu bertanya lagi kemana diri Ujang di saat ini...Hati ini, ingin sangat menangis. Tapi tiada air mata yang dapat menemani. Jiwa ini terasa sunyi sangat. Sedangkan semuanya ada di sisi. Hati yang sedih mencengkam, namun sukar untuk diungkaikan dengan kata-kata. Apa sebenarnya yang Ujang cari?
Apa sebenarnya yang telah hilang dari hati ini?Detik yang ada Ujang biarkan berlari sendiri. Berita yang Ujang terima tak mampu memberikan Ujang senyuman. Apa sebenarnya yang Ujang pendamkan dan tak mampu diluahkan? Ingin Ujang melangkah berlalu dan di saat Ujang aturkan, mungkin hati Ujang akan kembali menangis sepuas-puasnya. Tiada pujukan dari rajuk Ujang yang panjang. Dan di akhirnya, tak mungkin Ujang dijejaki lagi. Mungkin hati ini terlalu penat untuk berfikir.
Ada sesetengah perkara boleh dikongsi. Namun ada juga sesetengah perkara ingin kekal sebagai rahsia. Walau berkali di duga, berbagai cara di ajukan, namun ada ketikanya perlu di biarkan tanpa ada jawapan. Ada sebahagian dari kehidupan ini perlukan seseorang dan ada juga sebahagian kehidupan ini, perlu bersendiri. Bersendiri bukan bererti seorang diri dan sepi tidak bererti sunyi, ada ketika sepi itu amat indah untuk dikenang.
Ada juga persoalan tidak pernah menemui jawapannya. Di ketika itu, Ujang sedar, sebenarnya jawapannya ada, namun tidak dapat diperjelaskan dengan kata-kata. Biarpun begitu, tidak semua persoalan akan menemui jawapan, dan tidak semua jawapan akan menepati soalan.
Di dalam kehidupan ini, Ujang sering diberikan berbagai peluang dan pilihan. Ada ketikannya Ujang tidak sedar, yang datang itu peluang untuk dipilih hinggakan ianya berlalu. Namun ada ketikanya, sering didatangkan peluang itu berkali-kali. Tanpa disedari itulah peluang yang terbaik untuk Ujang. Dan disaat peluang itu tiada lagi, Ujang sering berharap akan menemui peluang lain sedangkan peluang itu seharusnya telah dibuat pilihan. Tak semua peluang itu akan datang berkali-kali, jika peluang itu datang lagi, mungkin tidak seindah peluang yang lalu..

Posted by Ujang_MD :: 6/25/2007 11:28:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.