"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Tuesday, August 8

ALAM KAYANGAN!!

Tak tahu kenapa Ujang nak namakan entri kali ini di alam kayangan. Tapi yang pasti kandungan entri kali ni memang menggambarkan perasaan seseorang yang Ujang kenal, dan perasaan Ujang sendiri yang tidak berpijak di bumi yang nyata.
Kayangan sama seperti fantasi. Tempat yang wujud bukan untuk dipandang oleh mata kasar. Mungkin wujud dalam fikiran atau minda seseorang. Ibarat halusinasi. Bila seseorang berhadapan dengan suatu masalah yang sukar hendak dileraikan, kecenderungan untuknya membawa dirinya berhalusinasi memang tinggi. Macam sesetengah orang yang Ujang kenali, kalau ditimpa masalah, untuk ketenangan sementara waktu, dia melarikan diri daripada alam nyata. Bagaimana?
Caranya dengan menafikan siapa dirinya yang sebenarnya. Dengan cara menyamarkan diri di alam siber. Bina identiti baru dan berchat dengan teman baru menggunakan identiti ciptaan tersebut. Itu cara dia. Tapi cara kawan Ujang yang seorang ini, yang Ujang tak boleh sebut nama dia disebabkan oleh sebab-sebab tertentu, sungguh memeningkan kepala Ujang.
Kalau Ujang tak masuk campur, lambat laun Ujang akan terheret sama. Kalau Ujang masuk campur, dia atau sesiapa sahaja akan kata Ujang suka jaga tepi kain orang. Dan bukan itu niatUjang. Tak tolong, kawan. Tolong, susahkan diri sendiri pula. Nak kata ujang pakar dalam menyelesaikan konflik rumah tangga, rasanya ilmu yang terkumpul di dada belum cukup lagi. Konflik diri sendiri pun tak selesai, inikan pulak terheret sama dengan masalah orang lain.
Masalah sendiri belum selesai lagi mau selesaikan masalah orang lain. Kan bagus kalau aku ada alam kayangan ku sendiri? Kan???

P/S::Best lagu terbaru Nora nie... Hmm bait2 liriknya fuh!! Cuba korang hayati!! Di tujukan Pada Insan Yang Memahami!! Smile!!


SELAMAT MENDOWNLOAD!!

Tika keheningan aku bagai dibuai
Dinginnya malam yang panjang
Tika kegelapan sayu unggas berdendang
Mengubat hati yang rawan
Bagaikan dinginnya malam yang suram
Begitulah diriku diibaratkan

Dalam kesamaran ku rempuhi ranjau
Biarpun payah ku teruskan
Siapa memandang tidakkan ku hirau
Biarpun pedih ku tahankan
Jamahlah bintang
Beri daku sinaran
Semoga hati ku cekal

Akan ku teruskan walau harus ditelan
Seribu nista di tangan

Terbanglah hai unggas bebas di awan
Agar kan tercapai sinar gemerlapan

Tuhan ku inginkan secebis harapan
Hanya padamu ku serahkan
Apakah kan ada ketulusan jiwa
Yang menilai ku seadanya

Tuhan ku inginkan secebis harapan
Hanya padamu ku serahkan

Tuhan ku inginkan secebis harapan
Ku pasrah padamu Tuhan
Tuhan......

Posted by Ujang_MD :: 8/08/2006 10:48:00 AM :: 3 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.