"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Saturday, August 19

TAK FAHAM!!!

FULL ALBUM ARTIST UPDATED!!

FULL ALBUM BLACK EYED PEAS
FULL ALBUM KRU (10 DI SKALA RITCHER)

Kadang kadang Ujang rasa Ujang ada split identity. Me, Wannabe-Me and My Evil Twin muehehehe. Orang selalu kata, to really know someone, you have to sleep and live in the same house with that person. Yelah...lebih kurang macam orang dah kawin la...masa dating lain, jumpa jumpa terus smart atau ayu...dah dok serumah...baru tau apekebenda perangai sebenar pasangan kita tu hehehe. Macam Ujang...nak kata dah tido...dah seumur hidup tido ngan diri sendiri...dok serumah pun...selamanyalah dok serumah ngan diri sendiri...tapi kenapa ek, ada masanya Ujang rasa macam Ujang tak kenal diri sendiri?

Bukannya apa, Ujang tak gila lagi. kadang kadang Ujang rasa split identity ni yang menjadikan Ujang seorang yang waras dan ingin maju ke depan dan ada masanya ia jugak jadikan Ujang separuh gila (separuh je...belum sepenuhnya gila lagi hehehe). Me itu, adalah Ujang sekarang...Wannabe-Me, adalah Ujang yang ingin Ujang jadi masa akan datang (harapnya lebih baik dari sekarang) dan My Evil Twin, adalah Ujang yang nakal dan ingin Ujang lupakan (tapi macam kembar, susah nak buat sebab dia sebahagian dari diri kita).

Andai Ujang makin hampir pada Wannabe-Me, Ujang akan rasa Ujang dah berjaya mencapai sesuatu yang bermakna dan baik untuk diri sendiri...tapi bila Ujang kembali 'bersahabat baik' dengan Evil Twin Ujang, satu penyesalan yang amat sangat akan mencengkam jiwa dan Ujang rasa kecewa dengan kelemahan diri sendiri. Ni yang Ujang tak faham nih...dah tau salah, tapi kenapa nak buat lagi...Adeiii. Lemah betul manusia (Ujang) ni.

Anyway...Nak tak nak, pada Ujang, kadang kadang kita memang tak dapat lari dari mempunyai split identity. Ada masanya kita yang orang kenal tak sama dengan kita yang sebenar...yang kita tunjukkan pada orang mungkin apa yang kita ingin orang tau...limited info...tapi hakikatnya banyak lagi tentang diri kita yang kita hold back...biar benda tu baik atau buruk tentang diri kita. Ye lah...kadang kadang kita ni macam pelakon jugak, memainkan watak yang sesuai berdasarkan situasi yang tertentu...Control bagai nak rak.. Blogging ni kadang kadang macam tu jugak. Kadang kadang baca blog rasa macam dia ni gitu gini...tapi bila jumpa real life...uiksss lain pulak hehehe .

Tapi Ujang tak kata semua...sikit je...kes kes terpencil. Apapun itulah kehidupan di atas pentas dunia . Bak kata Shakespere (Ujang quote baris ni masa interview KPLI ), "All the world's a stage and all the men and women are merely players". I couldn't agree more . Kita semua memainkan watak tertentu dalam kehidupan ni. Bezanya adalah watak apa yang kita mainkan...watak Orang baik, The Good Guy/Girl, atau watak Orang Jahat, The Villain...*twink twink*

Firman Allah SWT, Surah Al-Qasas ayat 77, "Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu (keperluan dan bekalanmu) dari dunia dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu (dengan pemberian nikmatNya yang melimpah-limpah) dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi; sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berbuat kerosakan." ... Hmm sekian!!! Punah Ujang!!!

Posted by Ujang_MD :: 8/19/2006 11:21:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.