"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Wednesday, September 5

BIINGUNG

Ujang agak runsing dengan kesihatan Ujang sekarang ini. Bingung pun ada!!! Kenapa Ujang sering sangat demam... Pergi ke klinik pergi buat ujian darah tak ada apa.. Selama 3 bulan Ujang tinggal di Sungai Buloh ini sudah 4 kali Ujang demam.. Bukan sehari dua tetapi memakan masa selama 4-5 hari. Sudah dua kali Ujang pergi test darah... Tak puas hati dengan goverment punya Ujang pergi pula ke klinik swasta.. tetapi tetap sama.. Tak ada apa yang mencurigakan.
Ujang selalu bagi tahu makcik zainung masalah kesihatan Ujang tak menentu.. di suruhnya Ujang pulang.. tapi nak buat macam mana masa begitu terhad untuk Ujang pulang ke kampung. Ujang masih ingat lagi.. kalau Ujang demam... makcik zainung pasti jaga Ujang.. Kalau Ujang muntah Makcik Zainung tolong ambilkan kain.. Kalau tubuh Ujang panas Makcik Zainung lah yang ambil kain basah letak di atas dahi Ujang..
Jika Ujang tiada selera untuk makan.. pasti Makcik Zainung akan masak bubur berlaukkan daging pedas... Tapi sekarang??? Cuma Ujang dapat bagi tahu yang Ujang demam..tapi semua kerja Ujang kena buat sendiri.. Ujang tahu Ujang kena berdikari sendiri namun Ujnag sedar segala kenangan Ujang dengan Mak pasti Ujang tak kan dapat lupakan sampai bila-bila. Kata Kak Mayang Ujang patut pasrah... Yer... Ujang pasti.. walaupun perit..
Hari-hari yang Ujang lalui di sini agak suram.. penuh kesedihan.. Bukan tiada kawan sebagai peneman tetapi tidak sama dengan buah hati Ujang iaitu makcik zainung yang tersayang. Bila Ujang sendirian ujang teringatkan Mak.. Biarlah orang nak cakap Ujang lembik.. Ujang tak kisah. sebab Ujang memang punyai perasaan yang lemah... Namun masih ada yang sudi memberi semangat pada Ujang... Dia selalu ada di sisi Ujang.. Walau tak semanis senyuman namun sedikit sebanyak hadirnya Kak Mayang buat Ujang berhati girang..

Posted by Ujang_MD :: 9/05/2007 10:53:00 PM :: 1 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.