"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Thursday, August 2

TERUBATKAH RINDU

Ujang tak tahu kenapa hati ini begitu sayu sekali.. Di sini ujang sunyi sangat. Mujur lah hari ini ada kelapangan untuk Ujang pergi ke Lab meluahkan perasaan di sini. Ujang tak tahu kenapa hati ini begitu resah sekali. Ujang kadang-kadang bingung dengan diri Ujang ini. Ujang tak faham apa yang terjadi pada diri Ujang ketika ini. Bertelaku Ujang sendiri. Ya Allah Ujang bingung dengan apa yang terjadi sekarang. Adakah perasaan rindu pada bonda tercinta menyebabkan Ujang jadi begini?? Ujang sndiri pun tak faham.

Bila Ujang tengah bersedih, Ujang palingkan wajah ke langit biru. Ia bakal mengusap air mata Ujang dan menerbangkan nelangsa Ujang ke matahari sore…"

Tengadahkan kepala Ujang ke langit, tak perlu mengecilkan mata, senja nan lembut tak menyakiti pandangan Ujang untuk menikmati indahnya mega-mega di langit itu. Warna-warna merah jingga di hujung senja yang tergores disana adalah doa, semoga DIA menjaga Ujang, memberi Ujang kekuatan, menemukan Ujang dengan damai, menebarkan rasa bahagia dan menopang Ujang saat lemah...ingat itu wahai Ujang kusayang!"

Dan akhirnya, di akhir itu keyakinan terbentuk. Meneruskan ini hanya membuat langkah menjadi semakin berat. Serpihan keyakinan yang ditimbun, telah menemukan jawapan dari apa yang selama ini dicari. Ya, Ujang tidak bisa lagi untuk berterusan begini, walaupun sungguh sayang ini masih bertapak di hati.

Saat hitung mundur itu usai, rasanya seperti sebuah pijakan yang sangat rapuh, direnggut dari tempat berteleku. Sunyi. Sepi. Sayu. Perlahan butiran bening itu leleh dari kelopak mata, namun perasaan kian lega. Dan Ujang...Ujang akan tetap kekal indah bersemi di jiwa. Moga Ujang bahagia. Makcik Zainung... Ujang merinduimu.....

Posted by Ujang_MD :: 8/02/2007 04:57:00 PM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.