"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Saturday, November 4

Gilakah??

Hmm..Seribu satu rasa datang meruntun jiwa sehari dua ini, tapi sayang..tak sempat Ujang himpunkan semuanya dalam ingatan ini..hmm..sayang rasanya, ada baiknya bila sesuatu datang menjengah, terus kita abadikannya, tapi ternyata ianya tidak...Dia..Telahpun pergi meninggalkan...Ujang tak pasti untuk selamanya atau masih ada ruang dihatinya untuk bersama sekali lagi..as what dia said, don't think terlampau kedepan..Ujang akur, cuma kekadang Ujang rasa seolah-olah apa yang Ujang inginkan, Ujang akan dapat, dan apa yang Ujang harapkan, ia akan berlaku...Ujangkah itu?hmm..GILA...

Tak perlu Ujang selindung apa yang ada dalam hati ini..tak kuasa Ujang terus hipokritkan diri yang sememangnya hipokrit ini..ingin Ujang nyatakan, pemergiannnya..bersama hati Ujang..Ya, bersama hati Ujang..Ujang tak pinta, tapi itu yang berlaku..untuk sebab itu,berkali-kali Ujang ingatkan padanya, pulangkan...pulangkan apa yg dibawanya bila sampai waktunya nanti...Ujang??..Ntah, sukar Ujang tafsirkan apa yang Ujang rasa kini, seribu satu rasa yang datang melanda..tapi yang pastinya, Ujang rasakan seolah2 Ujang bukan bersendirian..

Ya, bukan Ujang yang seorang yang terkena panahan ini..bukan Ujang seorang..maka dengan sebab itulah, Ujang berkeyakinan dengan apa yang bakal berlaku dimasa yang akan datang..biarpun baginya,segalanya adalah TIDAK MUNGKIN!!Bila difikirkan, apa yang Ujang mahu? Ujang kembali keliru? Keliru disebabkan tujuan dalam perhubungan tak seiring dengan perbuatan.Ujang mengaku, lain yg Ujang inginkan, tetapi lain pula yang berlaku..

Maka dengan sebab itulah Ujang terus berada dalam keadaan keliru ini..keliru yang teramat..Kami..Seumpama ada satu kuasa yang menarik untuk kami terus bersama. Bersama, walaupun dalam masa yang sesingkat ini..Dalam masa yang tak sampai setahun, tetapi segalanya berlaku seolah-olah kami telahpun bertemu di suatu masa dahulu. Terlalu banyak kenangan manis bersama, terlalu banyak..tak terhitung kenangan yang tak dirancang ini..Ujang jadikan ia satu kenangan, kenangan yang pasti akan meruntun jiwa dalam waktu yang terdekat ini..

Ujang simpan dan Ujang abadikan ia..Nekad..Itu yang Ujang perkatakan padanya berulang2 kali..bukan untuk menagih simpati atau satu cara untuk Ujang menarik perhatian..bukan. Ujang cuma ingin sematkan nekad ini dalam diri..ya, Ujang yakin yang Ujang akan mampu dan pasti Ujang akan melakukannya..Ujangkah itu? Ya, itulah Ujang.. Maka dengan sebab itulah, Ujang bernekad untuk Ujang hentikan kegilaan ini...buat sementara.. sementara hanya kerana bila tiada dirinya disisi..kerana bagi Ujang, tak perlu lagi Ujang mencari-cari sesuatu yang telah Ujang temui..tak perlu lagi Ujang terus melayan hati ini jika dia yang Ujang temui adalah dia yang berada dihati..meskipun Ujang yakin sesuatu 'tak mungkin' akan berlaku..namun. Ujang masih mampu berpuas hati dengan diri Ujang sendiri..


Ujang kecapi, Ujang hargai segala apa yang berlaku selagi ianya disisi..itu nasihatnya.. Sal..ternyata kehadiranmu benar-benar merubah kehidupan Ujang..Segalanya berlaku terlalu pantas hinggakan tak sempat untuk Ujang fikirkan mana yang baik dan mana yang tidak..apa yang selalu berada difikiran adalah 'dirimu akan senantiasa berada disisi'..tapi ternyata ianya adalah tidak..Tetamu..akan datang dan pergi..Pengunjung..akan berlalu bila sampai masanya nanti..mengapa mesti kau bertamu dihati?

Mengetuk pintu hati ini, dan bila Ujang buka seluasnya..kau berlalu..Berlalu dengan perasaan yang sukar Ujang bayangkan..amat berat untuk Ujang lepaskan..seberat kekeliruan ini..namun, Ujang paksakan hati ini untuk menerima kerana kau yang bergelar tetamu...Kini..Ujang kembali seperti minggu-minggu yang lalu..cuma satu yang BARU dalam diri ini iaitu dengan nekad Ujang yang Ujang semat dalam diri, percayalah!. biarpun hidup ini perlu diteruskan walaupun tanpanya disisi, namun serasanya..HATI INI BELUM DIKEMBALIKAN!!..Ujangkah itu??

Posted by Ujang_MD :: 11/04/2006 09:56:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.