"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Wednesday, June 27

SESUATU YANG BAKAL TIADA

Setelah 977 entries yang Ujang buat selama ujang berblongging, akhirnya sudah tersedia tirai untuk Ujang melabuhkan bahteranya! Terima kasih kepada kawan-kawan kerana memberi semangat dan teguran sepanjang tempoh Ujang berblogging selama ini. Tidak sayang akan dunia blogging? Sama sekali jauh di lubuk hati, namun demi masa depan Ujang yang mendatang Ujang berkorban seketika. Andai kata selepas Ujang ke Sungai Buloh nanti masa mengizinkan untuk Ujang terus berblogging Insya-Allah akan Ujang sambung kembali.Mudah-mudahan!!

Ada ketikanya, Ujang tidak nampak atau tidak perasan kesilapan yang dilakukan. Hinggalah ditegur. Ada ketikanya kesilapan itu benar, tapi amat sukar untuk memaafkan. Namun ada ketikanya memang sedar, tiada apa-apa kesilapan yang dilakukan, tapi masih tidak dapat menerima hakikatnya.Ada ketikanya, akan terasa kehilangan, sedangkan sesuatu yang hilang itu ada dihadapan. Ada ketikanya tercari sesuatu yang lalu, sedangkan yang hilang itu telah lama terkubur. Janganlah terlalu banyak membanding Ujang, nanti sukar untuk membezakan, jangan terlalu banyak memilih Ujang, nanti tak tahu untuk membuat keputusan. It's better to be hated for what you are, than to be loved for something you are not.

Kenangan satu perjalanan yang tertinggal dalam ingatan. Tidak dapat di lepaskan oleh masa. Berbekas di minda, tertanam di jiwa. Kenangan sering menjadikan seseorang itu tidak kenal masa depannya. Kenangan boleh menerbangkan perasaan. Kenangan membuat seseorang itu sukar menentukan tujuannya.Setiap orang akan membawa sebahagian dari kenangan sebagai semangat. Dan dijadikan juga kenangan sebagai dendam. Ada yang menyimpan rapi di hati, di jaga dan di baja agar ianya tetap segar. Ada juga yang biarkan kenangan itu berlalu bersama detik masa, berterbangan dan bertaburan. Namun ada yang menutup setiap ruang kenangan dengan rapi, agar detik kenangan itu tertanam dan bernesan tanpa nama. Disebalik kenangan, bukan kesilapan masa yang datang. Mungkin sesuatu yang berlalu amat bernilai untuk di kenang, amat sayang untuk dibuang, dan amat pedih untuk di simpan.

Ujang rasa ingin seperti berlari ..mencari, sedangkan jaraknya terlalu hampir. Siapa tahu, hati sekecil ini berani memendam rasa. Siapa tahu, rahsia hati yang sering mencari di mana rindu itu. Atau hanya datang untuk menjahit semula resah yang kian terlerai dari langkah yang tersasar. Jika Ujang mahu diterima, Ujang harus belajar menerima diri sendiri...

Semoga kita berjumpa lagi! Nohktah terakhir Ujang hanya di sini!! Assalamualaikum wbt!!

Posted by Ujang_MD :: 6/27/2007 12:05:00 PM :: 1 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.