"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Monday, September 11

Macam-Macam Dugaan!!

Hidup sepi tak berteman . Unggas berpasangan ceria berterbangan..Sunyi hati keseorangan.. kekadang rasa cemburu melihat binatang ciptaan Tuhan begitu intim bersama pasangan.. alangkah indah kalau Ujang jadi burung.. bebas kemari tanpa di halang.. alangkah bahagia jika ujang jadi ikan bebas di lautan yang tak bertepi... Hmm.. angan-angan sajalah menjadi santapan jiwa sekarang. Tidak pernah terfikir usia tua begitu cepat menjelma. Tidak pernah tergambar di usia ujang nie begitu menyedihkan, tidak pernah terbayang usia ujang seperti ini begitu memilukan. Dengan usia ujang itu bertambah sayu apatah lagi hanya bertemankan kesunyian bertemankan sepi seorang insan yang bernama Ujang.. ohh!!

Sunyi dan sepi, adalah ulam hidup santapan harian. Ujang tahu ujang sendiri yang mahu menyepikan diri.. mahu hidup menyendiri.. tapi entah.. fikiran ketika ini sangat serabut.. tak tahu mana hala-tuju yang nak ujang ikuti.. betul lah.. "ikut rasa binasa, ikut hati mati". Hari nih.. ujang kurang sihat.. tubuh panas macam nak demam... cepat2 ujang makan ubat.. so still ok balik lah.. tapi semalam kepala ujang betul2 berdenyut.. nak buat kerja pun tak boleh.. pening bukan 2-2 belah kepala cuma belah kiri sahaja.. entah lah.. mungkin sebab makan daging pedas kut.. ujang betul2 terliur so ambil lah sedikit.. mungkin dah nak sakit... terima jer lah.. batuk makin menjadi.. ulser dalam mulut tak usah kiralah.. Terengganu sekarang cuaca panas sangat.. tak tertahan.. di tambah pulak ujang duduk berhampiran pantai..Macam2 dugaan.. Tuhan berikan tatkala ini.. pelbagai musibah..

Kekadang uajng nak lari jer dari semua pergolakan perasaan nih.. nak lari jer dari penyakit yang ujang tanggung nih.. tapi apakan daya ujang.. berserah pada Illahi.. mudah-mudahan keajaiban akan berlaku nanti.. Insya Allah!! Bila malam menjelmaUjang berasa cukup kecewa.. kecewa dengan kehidupan.. Ujang berasa cukup derita.. Kenapa?? Kenapa tak ada manusia yang jujur lagi di dunia ini?? Sambil berjalan-jalan dalam kegelapan malam, bertemankan cahaya bulan.. Ujang menangis.. Hanya itu mampu ujang lakukan..Yup.. Lelaki menangis??? Biarkan.. Ujang menangis kerana mengenangkan nasib diri yang menimpa diri ini..Entah lah.. Tak adakah orang yang betul-betul menyayangi ujang di dunia ini?? Semuanya palsu..Menanam tebu di bibir tetapi berulamkan racun di hati. Kasih yang luhur di pinta tetapi begini pulak jadinya...

Bertanya pada malam yang gelap, merisik pada daun yang kaku, memandang pada bulan terang yang mengambang , mendengar pada kesunyian malam yang pekat, meneroka langit yang terbentang luas, semuanya tidak memberikan ujang jawapan. Semuanya hanya kaku. Jawapan yang ada hanya melukut pada diri Ujang sebenarnya merintih dahagakan kasih sayang. Ujang sunyi... Ujang sepi... Ujang ksong... Ujang tak punya apa-apa.. Tolong!! Tolong!! Tolonglah ujang!! Tolonglah selamatkan diri Ujang. Ujang tak tahan lagi menanggung derita ini. Ujang terlalu sakit bertemankan kesepian..Ujang tahu tiada siapa yang mendengar jeritan ujang .. hanya yang mendengar rintihan ini hanyalah Tuhan Yang Maha Esa.

Rintihan dan jeritan ini hanyalah di lihat malam suram yang menyembunyikan pelbagai peristiwa pahit manis. Kekadang uajng pernah berfikir.."Buat apa jadi baik kalau jalang yang mereka mahu.. Jadi jalang senang.. Tak payah punya perasaan.. Tak payah punya hati.. tak payah dambakan kasih sayang.. tak perlu bersungut di tingal kekasih.. atau di sakiti kekasih...Tak perlu merayu mengharapkan cinta..Tak perlu wujud kekosongan di jiwa.. yang perlu ujang ada.. ialah HATI BATU.... Entahlah.. Ujang penat sangat.. harap demam tak menjadi.. harap pening beransur hilang..Ujang mahu rehatkan diri... Ujang ada selitkan 2 lagu.. kene dengan batang hidung sendiri bila membaca bait-bait liriknya... dan lagu nicky astria yang ujang dengar dalam radio semalam.. cukup membuatkan ujang terpana....

::Download::Samsons - Kenangan Terindah.mp3 Lyric
::Download::Nicky_Astria_-_Samar_Bayangan.mp3 Lyric

Posted by Ujang_MD :: 9/11/2006 02:04:00 PM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.