"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Wednesday, September 6

MEMBISU!!

Hari ini kenapa suasana terasa kelam sangat.. sunyi sepi.. rasa diri ini tak berteman walau hakikatnya perasaan seperti ini tidak sepatutnya wujud dalam diri Ujang. Sejak dari semalam ujang putuskan untuk tidak menghubungi SaL..Entah kenapa ujang buat begitu pada SaL.. Mungkin sebab ujang geram...mungkin sebab ujang bengang.. mungkin juga sebab ujang bosan..Entah lah semua perasaan bercampur-baur..Abg bukan sengaja nak bertindak kejam pada sayang..

Kadang2 cuba sayang pikir.. abg pun manusia sayang.. abg kadang2 alpa nak menjaga hati sayang. Kadang2 apa yang abg buat tuh secara spontan dan hanya sekadar untuk bergurau senda sahaja.. tapi bila abg cakap macam tuh sayang pulak yang cakap " abg memang bergurau.. tapi orang yang abg bergurau tuh??" Kenapa sayang selalu pikir yang bukan2?? Maaf andai pertuturan abg kali ini buat sayang tersinggung. Sayang kekadang2 suka mendesak..dan bila sayang mendesak abg rasa seakan tercabar.. dan sayang faham bukan??? Sayang abg manusia yang lemah.. sayang terimalah apa yang telah Tuhan anugerahkan pada abg. terima seadanya sayang!!

Buang semua perasaan yang tak baik tentang abg dalam hati sayang tuh!! Mudah-mudahan hubungan kita berkekalan.. Serius sayang kekadang abg dah rasa ***** dengan hubungan kita nih.. sebab tuh abg tak sms sayang. Abg tak nak kita gaduh2 gara2 perkara tersebut!! Maafkan abg! Abg tahu sayang kurang sihat sekarang dan abg tak nak di sebabbkan perkara remeh-temeh ni jugak buat sayang rasa tak tenang! Maaf juga sekiranya kata2 abg nie buat sayang makan hati... Abg begitu sedih bila membaca sms dari sayang.. macam mana lagi abg nak berlaku jujur... abg tahu lah hati sayang perlu di jaga.. tapi manakan daya mahu jaga 100% sayang cuba mengerti!

Bila baca sms sayang.. buat abg terpana.. sampai begitu sekali sayang. Macam mana lagi abg nak buktikan sayang.. tersentuh hati abg bila sayang cakap sayang abg untuk sayang dan kawan2 sama sahaja!! Cuba sayang faham situasi abg pula?? Kita sebagai couple memang dah sedikit faham akan perangai masing2.. tapi orang lain?? so sayang fikir kan lah... abg malas nak kata apa dah.. buntu.. Dalam kepala otak duk berlegar2 jer... lebih sennag hidup sorang2.. tak tension.. tak perlu nak pikir pasal orang... pikir pasal sendiri jer!! Entahlah abg tak nak pikir lagi hal ni..

Masalah abg masih banyak lagi yang nak di settle kan!! Terpulang lah pada sayang..abg bukan nak lepas tangan cuma dah tak terdaya dah nak buat apa.. asyik2 isu yang sama. Betul lah kata Ijat.. "abg ujang .. macam nie lah.. abg ujang tak yah kawan ngan saper2.. berkasih, berkawan ngan Sal cukup.. so tak der lah gaduh.. hidup di alam korang sendiri"... Yup.. macam tu lah agaknya!!

Banyak kusut yang belum terleraikan... Biarlah. Lalui saja. Susah menjadi seorang manusia. Asyik dipijak orang... seperti Ujang ini langsung tiada perasaan. Pernah terdetik untuk memijak juga... tapi bolehkah begitu??? Terus-terang SMS dari sayang kurang lebih maksudnya seperti abg ini tidak tahu diuntung. Tidak tahu menghargai sebuah percintaan yang terhulur dari seseorang. Seseorang yang menjadi kejar orang lain. Sedang abg yang diberi ruang, mengkhianati pula apa yang ada. Pengkhianatan itu membuat 'seseorang' hilang percaya dan rasa dikhianati teramat. Justeru abg ini telah menjadi manusia yang tidak baik buat sayang???

Seketika berlalu rasa singgung hati ini, Ujang merenung diri. Bagaimana yea.. harus Ujang berdepan lagi dengan situasi yang bingar begini. Dia Kekasih... . Tetapi mengapa dia sering saja mahu Ujang dengan muka yang merah menahan marah? Ujang benar-benar singgung hati... kerana dia kekasih. Kerana dia bukan kenalan yang sekadar Ujang sapa di tepi jalan. Ujang cukup-cukup menghormatinya seperti mana perlunya. Ujang tidak minta dihormati juga seperti itu, tetapi gelarnya seorang kekasih, jagalah hati manusia itu!! Arghh Tolong!!!

Rasa mahu Menangis sepuas-puasnya. Biar lepas bertempiaran segala sesak yang galak bersarang itu. Kita manusia biasa yang penuh dengan emosi. Emosi yang perlu ada suka dan dukanya... Emosi yang tentunya ada tawa dan tangisnya.Entah apa yang sedang diuji ke atas ujang ini... entah apa yang sebenarnya hendak disampaikan kepada Ujang. Ya Tuhan... moga Ujang bertambah kuat mendepani hari ini dan hari-hari esok yang Ujang rasakan semakin lama semakin berat.Amin!!

Posted by Ujang_MD :: 9/06/2006 11:06:00 AM :: 2 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.