"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Tuesday, September 19

Shyt!!!

Hidup ini adalah medan dugaan buat manusia. Berjaya atau tidak bergantung pada jalan mana yang kita mahu pilih. Jadi berhati-hatilah memilih jalan. Penilaian kebaikan pada mata manusia dan Allah adalah berbeza. Baik pada kita tidak semestinya yang terbaik buat kita disisi Allah...dan sebaliknya juga. Kita berdoa setiap hari, Wahai Tuhanku, kurniakanlah Ujang kebaikan dunia dan kebaikan akhirat dan jauhkanlah Ujang dari azab neraka...tetapi ingatlah dan telitilah hakikat bahawa hasanah (kebaikan) yang kita pinta dari Allah, adalah berdasarkan hasanah pada tafsiran Allah. Mungkin sakit itu baik untuk kita...jadi Allah kurniakan kita sakit...bukan kerana Allah zalim, nauzubillah...tetapi ianya adalah kerana Allah amat sayangkan kita....Dia sedang memberi yang terbaik untuk kita. Hanya bila kita lapangkan dada kita pada ketentuan Allah, barulah rasa redha itu akan hinggap dalam hati dan hanya bila kita buka mata hati kita pada kasih sayang Allah, barulah kita akan nampak hikmah disebalik setiap ketentuanNya.

Semalam Ujang ada konflik lagi dengan seseorang...Ujang memang dah tak tahan rasanya...ikut hati mau je meletup...tapi bila Ujang fikirkan takda gunanya Ujang meletup...Ujang simpan perasaan tu...Ujang pun teringat...hadis Rasulullah SAW yang berbunyi, "Dari Abu Hurairah ra, bahawa Rasulullah saw. bersabda: Bukanlah orang kuat itu dengan menang bergulat, tetapi orang yang kuat ialah orang yang dapat menguasai dirinya ketika marah"...so Ujang nak cuba jadi camtu..walaupun masa tu rasanya dah tak boleh tahan...Ujang kuatkan semangat jugak. Hari ni...serpih serpih dan tempias kemarahan tu masih terasa...belum dapat dibuang sepenuhnya...jadi Ujang cari cara lain nak lepaskan perasaan...Haa... blog....

Yerlah semalam ujang tak pi kerja coz pi klinik... duk kat klinik dapat pulak msg yang buat ujang hangin satu badan.. Baru marah kita nak hilang.. dan kita cuba nak saluti dengan rasa sayang kembali... ehh.. dia buat hal lagi.. duk hantar sms yang bukan-bukan... Siapa yang tak sakit hati?? Siapa yang tak kan baran kalau smsnya macam &^%$#@! !!! Nampak sangat ujang nih macam nak kan s*x semata-mata.. daripada bait2 sms nya.. Hey?? Kalau nak boleh di cari.. tak perlu bagi tahu nak use Con**m ker apa ker.. tak perlu.. kenapa begitu mudah kuar ayat yang macam tuh huh??? Gila S*x sangat kah Ujang nih?? Sampai macam2 sms di hantar?? Arghh lantak lah tu baru satu hal.. tak termasuk yang lain lagi.. Please la.. leave me alone... dun distrubed me.. biarkan lah ujang.. tolong lah..!! Jangan ikut sedap mulut cakap.. "bila habis madu sepah di buang".. Ujang tak pernah buang.. cuma ujang rasa bosan dan meluat dengan sikap iyu ajer.. Eantah lah.. but please lah stopped it!! Tolong lah Ujang yer lah selalus akit.. jangan tambahkan sakit uajng please.. biar uajng dengan mak ujang jer sekarang.. tolong yer!!

Perasaan ni kalau disimpan...dia boleh jadi macam virus yang makan daging...especially daging hati kita. Lagi lama kita biar...lagi rancak dia makan daging kat dalam. Lagi kuat kita pendam...lagi cepat dia merebak...dan sesungguhnya...perasaan yang terpendam kita ni...boleh diumpamakan macam kanser...dalam diam makan diri...jika tak dikenal pasti...dia kan lagi menular dan bila dah lama baru kita nak acknowledge perasan yang terpendam ni...mungkin masa tu ianya dah terlambat...sebab macam mana kanser boleh berakar umbi dalam daging sehingga sukar diubati...begitulah jugak perasaan terpendam kita...ianya akan memakan diri sendiri kan?? kan??" You can only heal what you feel. Once a person has healed emotionally, most everything in life falls into place. Until a person allows themselves to feel their pent-up feelings, they won’t be able to allow themselves to feel alive. Their current physical, mental, emotional and spiritual problems are connected with resisting feeling pent-up feelings and with release comes the awareness that heals."

Posted by Ujang_MD :: 9/19/2006 11:20:00 AM :: 1 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.