"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Sunday, October 8

Dari Hati Ini..

Hari ini ujang still tak ada mood.. Bukan sebab gaduh ngan mak atau ngan keluarga. bukan kerana duit ker apa... Duit leh cari.. tapi.. Ujang pelik sungguh ngan Sal.. Kenapa dia buat endah tak endah jer kat ujang? Kadang2 ujang terfikir nak balas dendam kah dia pada UJang?? Tapi nak balas dendam buat apa kan? Ujang ok jer ngan dia.. tapi cara perwatakan dia tuh dah lain macam.. ishh... malas Ujang pikir.. Biarlah.. apa nak jadi- jadi lah ujang tak nak ambil peduli. kadang2 ujang rasa diri ujang nih macam angin jer.. terus berlalu dan berlalu.. Entah lah... Mungkin selama ini uajng pernah buat silap.. tapi tiadakah kemaafan?? Ujang pun sekarang dah hilang seorang kawan yang amat baik dengan uajng.. entah lah.... Takut main dengan mulut.. kerana nanti merana badan.. kan kan??

Entah lah jika Ujang merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang seperti sia-sia... Allah tahu betapa keras Ujang sudah berusaha. Ketika Ujang sudah menangis sekian lama dan hati Ujang masih terasa pedih.. Allah sudah menghitung airmata ujang. Jika Ujang fikir bahwa hidup Ujang sedang menunggu sesuatu dan waktu terasa berlalu begitu saja... Allah sedang menunggu bersama-sama ujang. Ketika Ujang merasa sendirian dan teman-teman Ujang terlalu sibuk untuk bertanya khabar Ujang..... Allah sentiasa berada di samping Ujang. Ketika Ujang fikir bahwa Ujang sudah berusaha sesungguhnya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi... Allah mempunyai jawapannya.

Ketika segalanya menjadi sesuatu yang tidak masuk akal dan Ujang merasa tertekan... Allah bersama Ujang untuk menenangkan Ujang. Jika tiba-tiba Ujang dapat melihat jejak-jejak harapan... sebenarnya Allah sedang berbisik kepada Ujang. Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan Ujang merasa ingin mengucap syukur... Allah telah pun memberkati Ujang. Ketika sesuatu yang indah terjadi dan Ujang dipenuhi ketakjuban... Allah akan tersenyum kepada Ujang. Ketika Ujang memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi...Allah sudah membuka mata Ujang dan memanggil dengan nama Ujang. Oleh itu ingatlah Ujang bahwa di manapun atau ke manapun Ujang berada...Allah akan mengetahui dan senantiasa berada di samping Ujang. Ujang tahu itu semua.. tapi kenapa uajng masih mahu mempertikaikannya?? Entah lah...

Posted by Ujang_MD :: 10/08/2006 11:28:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.