"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Monday, October 9

Meniti Hidup

Bagi Ujang, hidup ini bagaikan sebatang rokok. Setiap batang mempunyai alur serta masa tersendiri. Tak jauh berbeza, begitulah hidup. Setiap insan mempunyai alur yang harus dijalani meski dalam alur setiap orang berbeza-beza. Masa, hal itu yang akan kita sertakan dalam mengharungi alur hidup setiap insan. Masa, hal yang menentukan seberapa cepat atau bahkan lamanya Ujang menapak untuk hidup.

Rokok juga mempunyai masa tertentu, tergantung sang penghisapnya. Semakin sering serta semakin dalam sang penghisap menghisapnya maka semakin cepat pula rokok itu akan menjadi sebuah puntung. Kehidupan tak jauh berbeza. Semakin Ujang tidak bergaya hidup sehat, semakin cepat pula Ujang menjadi mayat. Tapi tunggu dulu, ini hanyalah rumus kesihatan Ujang. Kenyataannya mungkin selaras bahkan melencong jauh, mungkin hal ini yang di tegaskan oleh Tuhan. Ya, lagi-lagi Tuhan yang menentukan. Apakah Ujang bukan seorang penentu kehidupan Ujang.. Bodohkan soalan???. Kenapa Tuhan tak membuat semuanya sesuai dengan apa yang Dia inginkan, kalau Ujang tak dapat mengatur apapun yang Ujang lakoni?

Andai Ujang boleh menulis takdir ujang seperti menulis di atas kertas, pasti uajng akan menulis cerita bahagia yang tiada penghujungnya. Andai juga ujang dapat melukis kehidupan ujang seperti melakar di atas kanvas, pasti uajng corakkannya dengan warna-warna yang ceria.. Oh itu hanya mimpi atau realiti??? Entah lah...

Posted by Ujang_MD :: 10/09/2006 10:55:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.