"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Monday, November 27

Dimanakah???

Detik waktu begini,sepi dan membosankan dan Ujang cuba mengaitkan bicara dan dilema yang sering menganggu lena Ujang. Hari ini Ujang mendapat email dari seseorang.. entah Ujang pun tak kenal siapa..terimakasih kerana sudi memberi nasihat dan teladan..Itulah saat paling bahagia bila mendapat email kawan2 di alam siber walaupun tak pernah ujang tahu asal-usulnya..kerana tanpa mereka ini hidup Ujang akan terus kebosanan.

Ujang mungkin kejam dalam hal2 yang berkaitan dengan kehidupan mendatang.Bukan tidak pernah memikirkan..tapi untuk masa, detik dan saat ini, Ujang tak mampu fikirkan..andai Ujang fikirkan..pasti air mata akan tertumpah lagi..dan di saat itu hati begitu sayu..sebak dan hiba mengenangkan apa yang terjadi..Sebenarnya memang susah untuk menghargai seseorang.. Sebenarnya memang payah untuk perolehi seseorang yang kita cinta dan orang itu juga mencintai kita seperti mana cinta kita kepadanya..Namun sebenarnya cinta itu terlalu mudah..semudah sebutan..semudah harapan..tapi untuk memperolehi cinta yang benar2 dihargai dan menghargai..amat payah..

Mungkin masa itu belum hadir lagi untuk Ujang..Atau peluang itu sebenarnya telah ada..cuma Ujang biarkan peluang itu berlalu ???? Teringat Ujang pada bicara seorang teman " dimana pun kita berada..kita masih melihat bulan yang sama"..dan di sini..di malam ini..Ujang melihat bulan itu..biarpun indah, namun kebiruan dan kepekatan malam menutup sebahagian cahayanya..Ujang masih mengintai kesunyian malam..biarpun masih kedengaran kebisingan ini, namun jiwa Ujang tetap sepi..Detik waktu beginilah yang paling Ujang benci dalam kehidupan Ujang..Kerana di saat begini..kerinduan Ujang pada seseorang akan membuat air mata ini tertumpah lagi..Dan di waktu2 begini..Ujang tak dapat lelapkan kenangan itu.. Rindu..hadirlah seketika untuk Ujang..beritahulah khabarnya..agar Ujang tak terus begini menderita ..Jika dia tahu..suara hati ini..pasti dia takkan sakiti hati Ujang lagi..kerana Ujang teramat merinduinya..

Ujang ingin menjadi bayu, tanpa suara, tanpa cahaya, tanpa rupa..tapi sekadar merasa kehadirannya. Jika ia mendamaikan, menyenangkan dirinya..itulah Ujang yang berlalu..mengiringi langkahnya.Diruangan yang sebisu ini, ditemani sepi dan luahan lara, Ujang kesepian menghitung hari, sekadar menumpang detik masa yang berlalu..Awan teruskan berarak, angin teruskan berhembus, salji teruskan menitis.(Malaysia.. mana ada salji huhu).meliputi jiwa Ujang yang panas kerinduan, permata jernih yang sering tumpah disini..


Ujang ingin tersenyum melihat alam, Ujang ingin mngukir titipan bicara yang gembira..Pergilah sepi, berlalu rindu Ujang ini..Ujang inginkan kedamian..berilah Ujang peluang untuk mengenali insan yang setia menanti disisi..Ujang inginkan kepastian walaupun hakikatnya kekadang menyakitkan..Ujang..dan disinilah kedamaian yang Ujang sandarkan...

Posted by Ujang_MD :: 11/27/2006 10:42:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.