"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Sunday, May 13

SELAMAT HARI IBU MAKCIK ZAINUNG

Gembiranya dapat menyambut Hari Ibu.. walaupun Ujang segan nak cakapkan sesuatu pada Makcik Zainung.. namun terbit jua tadi kata maaf andai Ujang ada terkasar bahasa dengannya selama ini. Alangkah indah lagi.. semasa Ujang nak turun pergi kerja.. Makcik Zainung bagi kucupan di dahi Ujang. Sentuhan ibunda tercinta memberi semangat baru untuk Ujang... Tak tergambar dengan kata-kata betapa riangnya Ujang dikala mendapat ciuman mesra itu. Bibit-bibit senyuman jelas tergambar di wajah makcik Zainung.. yang pasti kata-kata ini pasti tidak lekang dari mulut makcik Zainung "Bawak motor tu biar selor..".. Hari ini Ujang ikutlah kata2 ibunda nih..
Walaupun Ujang tak dapat nak berkata sesuatu pada makcik Zainung tapi biarlah Ujang mengarangnya sahaja untuk melepaskan apa yang terbuku di dalam jiwa Ujang ini.. Perasaan malu masih kuat menghantui. Biarlah ujang lepaskan di dalam blog ini.. agar rasa terbuku dapat di keluarkan jua. Walaupun Makcik Zainung tak mengetahui apa yang tersirat ini.. namun biarlah coretan ini menjadi warkah yang paling berharga buat diri Ujang bersamanya.

Buat Mok Yang Ujang Sayang,

Selamat Hari Ibu MOK..... Mula-mula sekali Ujang nak sangat ucap terima kasih kerana membesarkan Ujang selama ini. Memberikan pendidikan yang sempurna untuk diri Ujang. Memberi makan pakai yang secukupnya untuk menampung kehidupan Ujang. Makcik Zainung lah ibu dan Makcik Zainung juga ayah bagi Ujang. Banyak perkara kita kongsi bersama kan Mok?? Gembira, tawa, sedih.. semua kita lalui bersama.. sebab ujang dah tak de siapa kat dunia selain Mok.

Adanya Mok di sisi Ujang sudah cukup buat Ujang gembira. Ujang tahu kadang-kadang kita ada perselesihan faham. Ujang akui memang segala kesilapan Ujang yang lakukan tapi Mok tetap tak pernah membenci Ujang bukan?? Mok tetap sayang Ujang kan?? Mok pernah cakap yang Mok tak de orang doh nok bermanja selain dari Ujang kan?? Mak ingat tak lagi mak cakap ayat itu ketika Ujang kecik hati dengan Mok?? Ujang pun begitu Mok... Ujang pun sayang sangat kat Mok.. Ujang kadang2 menyesali dengan tingkah-laku Ujang terhadap Mok. Banyak kan dosa Ujang dengan Mok?? Ujang nak minta maaf banyak2 andai Ujang pernah melukakan hati Mok..
Mok ingat tak lagi.. masa Ujang kecik2 dulu...Hidup kita susahkan Mok?? Nok makan pun susah kan??

Hidup kita dulu memang perit sejak di tinggalkan oleh Ayah kan?? Mok Ujang kagum dengan kekuatan Mok sebagai seorang wanita. Im proud of you... u re my IDOL MOM. Ujang teringin sangat nak jadi macam Mok... jadi seorang yang penyabar. Ujang kagum dengan Mok walaupun di gantung tak bertali sampai sekarang oleh Ayah, Mok tetap gigih besarkan anak-anak.. Apa pandangan orang terhadap Mak katup telinga kemas-kemas. Terima Kasih mok.
Tapi itu dulu kan mok?? Sekarang hidup kita dah stabil kan?? Hasil dari usaha gigih Mok besarkan ke enam-enam anak seorang diri dengan membuat keropok. Terima Kasih sekali lagi.
Ujang amat bangga menjadi salah seorang anakmu Makcik Zainung.. akan Ujang tumpukan sepenuh perhatian padamu.. Kasih sayang yang bersisa ini juga tetap untukmu.. Maafkan Ujang andai diri ini banyak menyentuh hatimu. Esok Ujang dah janj dengan Mok nak bawa Mok jalan-jalan.. Akan Ujang ceriakan hari tersebut. Pasti. Selamat Hari Ibu!!

Posted by Ujang_MD :: 5/13/2007 11:29:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.