"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Wednesday, May 2

HANYA DIRIKU YANG TAHU..

Biar apa juga yang Ujang lakukan dalam hidup Ujang, akhirnya Ujang kembali pada diri Ujang sendiri. Biar di mana sudut sekalipun, hanya Ujang yang memahami dan menerima segala yang ada dalam diri Ujang sendiri. Itu yang Ujang alami saat ini. Jauh Ujang berfikir meneliti setiap kejadian yang melalui hidup Ujang seharian. Kadangkala Ujang merasa terlalu bosan dengan semuanya, seolah tiada apa lagi yang dapat Ujang miliki jika ianya hanya menyakiti hati insan lain.
Ini diri Ujang, seorang insan yang terlalu menyayangi, terlalu menghargai, terlalu mengasihi. Ujang bangga dengan apa yang Ujang ada ini : anugerah Allah yang terlalu bahagia Ujang rasakan. namun bukan mudah untuk Ujang miliki segala ini. Mengapa semua sifat ini perlu ada pada Ujang jika tidak dihargai sebaiknya? hanya Ujang yang tahu.

"Rugi rasanya setiap hari hidup dalam kesedihan tapi itulah kehidupan, sedih dan tawa sentiasa ada di mana-mana. semua itu senantiasa mengekori Ujang. Itulah juga yang mewarnai hidup Ujang kini. Terkadang dalam hidup ini sering kali juga Ujang bertemu dengan sesuatu yang tidak mampu Ujang ungkai dan cari jawapannya biarpun sebagaimana keras berusaha, Ujang tidak mampu untuk menidakkannya dan kini Ujang menerima segala takdir dengan reda cuma kerana ada batasan ugama menyebabkan Ujang tidak berani melangkah jauh, siapapun dan bagaimana hinanya diri Ujang, Ujang tetap makluk Allah. terlalu kerdil Ujang ini sebenarnya."

Ujang suka sangat baca berulangkali tiap baris kata itu, Ujang renung jauh ke dalam perasaan, Tanpa Ujang sedar Ujang mengeluh sendirian. adakah Ujang sudah kembali dalam situasi ini barangkali sedikit berbeza namun Ujang bersyukur kerana saat ini Ujang punya peneman hati yang senantiasa ada tapi dia mungkin kesunyian seorang diri melalui hari-harinya sendiri, siapa tahu? Seberat mana sekalipun mata yang memandang tak terpikul beban di bahu insan yang diuji Tuhan.
Ada ketika Ujang sendiri terasa bagai mahu lari jauh dari alam nyata tapi Ujang tiada arah sebenarnya. Mungkin yang terdetik itu adalah pujukan syaitan durjana. Ujang sedar sejauh manapun Ujang pergi yang Ujang niatkan mahu lari dari segala masalah, ianya tetap akan ada!
Hidup ini indah sebenarnya, pujuklah diri untuk warnakan sebaik mungkin dengan warna-warna yang kita miliki sendiri, moga akan terhasil satu lakaran yang bukan saja indah dalam hidup tapi untuk semua yang menumpang sementara di alam semesta ini, insyaAllah.

Posted by Ujang_MD :: 5/02/2007 01:13:00 AM :: 0 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.