"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Saturday, May 5

ARAH MANA...

Bila hidup tanpa hala tujuan rasanya baik tak perlu teruskan kehidupan. Bukan Ujang mahu tangisi atau ratapi apa yang pernah berlaku pada diri Ujang. Ujang tahu kenangan tetap akan tinggal kenangan. Jauh di sudut hati ini ingin sesekali jua Ujang mahu lari dari kenangan yang selalu berada di pekung dada. Tapi ternyata sekali amat susah bilamana kenangan lalu terjadi pada diri Ujang semula.. Masa ini lah tercetus kenangan lama secara automatiknya. Kekadang perkara yang tak sengaja pun boleh terjadi.
Semalam Ujang menurut kata hati.. Ikut gerak kaki kemana Ujang mahu pergi. Hati ini mahu terlepas dari kenangan yang mengusai diri namun tetap rumit untuk Ujang jauhi. Ujang bangun agak awal, niat dihati ingin jongging terlaksana.. akhirnya puncak Bukit Besar dapat Ujang tawan.. Mungkin Ujang yang pertama sampai kerana Ujang turun jongging begitu awal.. jam 6pagi. Indah nyaman bila berada di puncak bukit.. Ujang rasa sangat tenang melihat pemandangan di bawah.. Melihat kota yang makin pesat.. melihata cakarewala ciptaan Tuhan memenuhi sistem suria. Indah sungguh.. bila melihat mentari terbit.. dapat Ujang rasakan kebesaran Tuhan.. Ujang dapat lihat gunung-ganang... kabus2 pagi yang begitu nyaman,.. Oh.. Ujang sedut dalam2 udara segar.. Oh Tuhan.. Nikmatnya pemberianMu ini..
Lama Ujang tenung alam ciptaan Tuhan... cukup romantis sekali.. terdengar kicauan burung menggamit telinga yang sunyi.. Ujang suka berkongsi masalah dengan alam.. Mungkin nampak gila bukan?? Cakap seorang.. tapi itulah Ujang.. Ujang rasa seakan alam memahami penderitaan Ujang.. Ujang pula berasa puas bila luahkan apa yang terbuku di dalam dada ini. Kekadang masalah tidak kita dapat selesaikan dengan perbuatan.. sebab itulah Ujang lebih suka bercakap dengan alam.. Walaupun tiada jawapan yang diberikan.. hanya timbul persoalan di benak fikiran Ujang tetapi Ujang rasa amat puas....
Ujang tak tahu kemana kaki ini ingin melangkah pergi.. Ujang ikutkan kata hati.. stereng kereta pula yang menjadi ukur pandu kepada Ujang. Sambil bawa kereta Ujang suka bercakap seorang diri.. menyanyi... ketawa.. girang.. gembira.. semua terkeluar perasan itu. Akhirnya ke Thailand Ujang pergi. Ujang ingin masuk kedalam namun hati ini memberontak tidak mahu.. Banyak kenangan manis Ujang di sana.. Cukup manis..

Ujang tak mahu ingati kenangan manis yang telah menjadi sejarah dalam hidup Ujang itu. Cukuplah Ujang melihat di sekitarnya sahaja.. Lama Ujang termangu disitu.. Kelibat orang lalu-lalang langsung Ujang tidak endahkan.. Biarlah.. Mereka semua tidak tahu perasaan Ujang... biarlah.. Hanya diri ini yang mengetahui dan diri ini juga yang menanggungnya. Mesti Ujang gila bukan.. memikirkan perkara yang sudah menjadi kenangan.. Cukup susah sebenarnya Ujang mahu lupakan.. Jiwa ujang kacau....Ujang lebih suka bermain dengan perasaan daripada bermain *** uwaa..... hheheehehe.. Apapun cukup seronok meronda tanpa hala-tuju ini... begitu indah sekali....

Posted by Ujang_MD :: 5/05/2007 11:32:00 AM :: 2 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.