"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Sunday, May 6

KESAL....

Ujang suka bermain dengan perasaan. Semalam Ujang renungkan sebuah hubungan ibu dan anak. Entah kenapa hati ini di rundum duka bila mengenangkan hubungan tersebut. Ujang berdosa lagi kali ini... Dengan Makcik Zainung yang Ujang cintai. Gara-gara kesalahan kecil Ujang sendiri Ujang mengikut nafsu melawan cakap ibunda yang Ujang segani.. Ujang menyesal kini... namun benarlah kata-kata ini "telajak perahu boleh di undur, telajak kata buruk padahnya".. Kini nasi sudah menjadi bubur... menyesal pun pasti tak berguna lagi.
Ujang kekadang tak suka dengan sikap Ujang yang gitu pemarah bila ditegur. Ujang akui.. kalau memang kesalahan Ujang yang lakukan pasti ujang akan berdiam diri.. namun kalau itu memang nyata bukan kesalahan Ujang pasti Ujang akan tegakkan kemudi. Semalam Ujang dapat pengajaran lagi.... Ujang rasa Ujang nih kekadang bodoh kerana tak dapat kawal perasaan diri.. Kalau nak di fikirkan.. pengalaman mendewasakan seseorang.. tapi Ujang ??? Bodoh betul kan?? Bila dah buat sesuatu perkara yang menyakitkan hati.. baru terasa menyesal..

Dah berapa kali perkara yang sama terjadi.. namun Ujang tak pernah serik.. Pasti Ujang lakukan lagi.. Ujang tertanya-tanya sampai bilakah Ujang harus begini.. menyakiti hati Makcik Zainung. Ujang sayang Makcik Zainung.. tapi kenapa Ujang selalu lawan cakap dia??? Persoalan tersebut selalu muncul dalam benak fikiran Ujang.. tapi kenapa Ujang masih lakukannnya??
Makcik Zainung selalu menitiskan air mata kerana Ujang.. berkcil hati dengan tingkah laku Ujang mungkin.. Terus terang Ujang menyesal.. tapi kenapa Ujang masih lakukan perkara yang sama?? Ujang sedih melihat Makcik Zainung. Riak wajahnya melihatkan betapa kecewanya dia pada ujang.. Garis2 kedut juga seakan menggambarkan betapa luluhnya hati seorang ibu.. Ujang kesal.. kesal... tapi..Arghhh.. serabutnya,...
Ya-Allah berikanlah kekuatan pada Ujang untuk teruskan kehidupan ini. Berikan jalan yang terang untuk Ujang meneruskan kehidupan yang penuh ranjau ini. Kerana Ujang tahu.. di dunia ini hanya seorang yang Ujang ingin bahagiakan hidupnya selagi dia ada.. Makcik Zainung.. ibunda tercinta Ujang... Maafkan Ujang Mak.........

Posted by Ujang_MD :: 5/06/2007 11:16:00 AM :: 2 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.