"SoMeTiMeS oUr LiFe iS FiLLeD WitH cOLoUrS, aT tImEs, wE LiVe In TeArS"

UjangMD FeaT Makcik ZainunG


Home Games Download Songs Lyrics 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM Blogger Kick Start Template


Thursday, May 31

ADUHAI CINTA

Cinta sering bertamu dan berlalu. Terkadang cinta hadir tanpa diundang. Terkadang menghilang saat ia diperlukan. Cinta itu penuh keasyikkan, namun dalam masa yang sama ianya amat menyakitkan. Barangkali cinta jua adalah perkara paling manis boleh terjadi dalam hidup. Aduhai...begitu kroniknya cinta. Serik betul Ujang.. tapi tetap mahu kehadiran cinta.. bodoh bukan??
Cinta itu bukan dusta, jua tidak buta. Cinta itu suci sebenarnya. Cinta adalah suatu anugerah Tuhan yang terindah dan begitu unik untuk umatnya rasai. Dalam cinta, kehormatan dan kepercayaan harus ada bersama-sama. Namun mengapa ya, manusia itu sendiri yang sering mengotori cinta dengan janji-janji dusta, sering saja cinta dikhianatikan. Manusia jua seringkali buta dalam menilai erti sebenar sebuah cinta. Kemanakah menghilang sebuah kesucian cinta yang sepatutnya dipertahankan?
Aneh kan! Bagaimana boleh seorang manusia itu dapat membahagikan cinta dalam satu masa padahal cintanya telah tertanam ke dasar hati seseorang dan dalam masa yang sama cintanya itu turut jua tersinggah pada insan yang lain. Ahh...keliru dibuatnya. Cinta jenis apakah itu, mudah saja tertumpah ke sana-sini?! Oh! Begitu tamak dan rakusnya manusia ini mengejar cinta.
Memang aneh manusia ini” Barangkali itulah ungkapan si bintang yang berkedip di langit malam. "Ya! Manusia sememangnya aneh" Ujar pula si rembulan yang tersenyum sinis.
Manusia ini berbagai keletah. Selalu saja dikelirukan oleh perasaan sendiri. Sekejap begitu, sekejap begini. Sering saja berubah-rubah. Mana mungkin orang lain boleh mengikut alunan rentak yang sebegitu. Barangkali sang camar juga turut bosan dengan karenah manusia seperti ini.
Biarkan saja cinta itu berlalu” Sayup kedengaran sang mentari pagi berbisik lembut di ufuk timur takkala ia sedang memancarkan sinar di kala ini. Patutkah Ujang mengikut kata Sang Mentari?? Bila melihat sang rembulan redup cahayanya terasa pula inginkan cinta. Entah lah Ujang pun keliru..

Posted by Ujang_MD :: 5/31/2007 08:37:00 AM :: 2 Comments:

Post a Comment


Best Malaysian Sites Page Rank Checker

© UjangMD FeaT Makcik ZainunG 2009 - Template by UjangMD.